دسته‌بندی نشده

مقاله ی برنامه ریزی زنجیره تامین مبتنی بر حالتهای انتقال متغیر

چکیده:

این مقاله کاربرد حالتهای مختلف انتقال را برای یک زنجیره تأمین جهانی (SC) در یک محیط تصادفی بررسی می کند. انگیزه مقاله تحقیق ما این است که ایده فعال سازی SC جهانی را با خطر ویرانگر با استفاده از انواع حالت های انتقال برای کاهش آسیب پذیری ، که اولین مشارکت ما است ، بررسی کنیم. انعطاف پذیری از این واقعیت ناشی می شود که حالت های انتقال سرعت پایین دارای تثبیت کننده های زمان خاموش هستند که می توانند برای سرعت بخشیدن به فعالیت های انتقال استفاده شوند. این یک روش امیدوار کننده برای بررسی زنجیره های انتقال (SC) و ایجاد سطح دیگری از آزادی برای مدیریت حوادث تصادفی مانند اغتشاشات جزئی یا بلایای حیاتی فراهم می کند. در این مقاله ، یک مدل برنامه ریزی تصادفی برای یک SC چند متغیره چند متغیره ایجاد شده است. همتایان کمیته عالی ، از جمله تأمین کنندگان متعدد ، یک مرکز پردازش ، دو مرکز جمع آوری ، مراکز توزیع چندگانه و خرده فروشان ، با این مدل ادغام شده اند. قسمت دوم این مقاله این است که انواع مختلفی از اختلالات احتمالی فاجعه آتی شناسایی و در مدل گنجانده شده است. اختلالات فاجعه بار SC مانند تأخیر در انتقال ، یا این واقعیت که گره SC توسط یک فاجعه جدی تخریب شده است ، از عوامل تصادفی در مدل ما هستند. این مدل با استفاده از مدل سازی و چارچوب اختصاصی طرح بندی تصادفی حل می شود. برای نشان دادن کیفیت راه حل ها برای مدل های برنامه نویسی تصادفی (راه حل های SP) ، تعداد زیادی سناریو برای شبیه سازی واقعیت واقعی هر مورد ایجاد شد. هزینه های پیش بینی شده SC برای این سناریو بر اساس راه حل های SP تخمین زده می شود و منتظر می مانیم راه حل هایی را ببینیم که معیارهایی هستند. علاوه بر این ، تصمیم گیرندگان با نگرش های خنثی ، خوش بینانه و بدبینانه در مورد بروز آشفتگی در آزمایشات محاسباتی شبیه سازی و ارزیابی شدند. بینش مدیریت از نتایج محاسباتی استنباط می شود. یک نتیجه بسیار مهم این است که برنامه ریزی مناسب حمل و نقل باعث تحریک زنجیره تأمین انعطاف پذیر جهانی می شود. سایر نتایج از جمله کیفیت راه حلهای تصادفی و راه حلهای شبیه سازی برای تصمیم گیرندگان با نگرشهای خنثی ، خوش بینانه و بدبینانه و همچنین حالتهای انتقال بسیار مفید در SC با محیطهای نامشخص بر اساس نتایج محاسباتی پیشنهاد شده است.

Flexible supply chain planning based on variable transportation modes

a b s t r a c t

This paper investigates the application of diverse transportation modes for a global supply chain (SC) in stochastic environments. The motivation of our paper is to investigate the idea of enabling a global flexible SC with disruptive risks in making it less vulnerable by applying diverse transportation modes which is also our first contribution. The flexibility stems from the fact that transportation modes with a low-speed transportation contain latent time buffers that can be used by accelerating transport activities. This represents a promising approach to make supply chains (SCs) more flexible and to establish an additional degree of freedom in order to manage stochastic events like minor disruptions or serious catastrophes. In this paper, a stochastic programming model for a multi-stage multi-product SC is de- veloped. SC partners, including multiple suppliers, a processing center, two assembling centers, multiple distribution centers and retailers, are incorporated into the model. The second contribution of this paper is that different types of possible future catastrophic disruptions are quantified and included in the model. SC catastrophic disruptions like transportation delays or the fact that a SC node is disrupted by a serious catastrophe are stochastic factors of our model. The model is solved by using PySP, a specific modeling and stochastic programming framework. In order to show the quality of solutions of the sto- chastic programming model (SP solutions), a large amount of scenarios is generated to simulate the real case for each instance. The expected SC costs for these scenarios will be evaluated based on SP solutions and wait-and-see solutions, which are benchmarks. In addition, decision makers with neutral, optimistic and pessimistic attitudes regarding the occurrence of disruptions are also simulated and evaluated in the computational experiments. Managerial insights are concluded from computational results. The most important conclusion is that proper transportation mode planning enables a flexible global supply chain. Further conclusions like the quality of stochastic solutions and solutions of simulating decision makers with neutral, optimistic and pessimistic attitudes, as well as the most beneficial transportation modes in SCs with uncertain environments are proposed based on the computational results

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا