دسته‌بندی نشده

مقاله مربوط به حوزه ی تست اعتبار برند متقابل و بازار متقابل

خلاصه

مطالعات مختلف در مورد ارزش های برند تجاری مشتری / مصرف کننده (CE) تصاویر مختلفی از اجزای مختلف و روابط را نشان داده است. مطالعه حاضر یک مجموعه داده بزرگ را با تجزیه و تحلیل مسیر مورد بررسی قرار داد تا موارد زیر را آزمایش کند:

اعتبار یک مدل عمومی CE (آشنایی ، تصویر ، کیفیت ، ارزش ویژه برند ، ارزش مصرف کننده و وفاداری)
اعتبارسنجی مدل مشتری (رضایت) با استفاده از داده ها برای یک مارک تجاری واحد
اعتبار نام تجاری متقابل برای 5 مارک تجاری مقصد ایالات متحده و
اعتبار متقابل بازار در هر دو مدل ، برای بخشهای مختلف براساس ملیت ، جنسیت و بازدید گذشته.

نتایج نشان داد که آشنایی و تصویر دو از برجسته ترین م componentsلفه هایی هستند که وفاداری را در هر دو مدل توضیح می دهند ، گرچه هم ارزش مصرف کننده و هم ارزش ویژه برند تأثیر متوسطی بر وفاداری داشتند. این مدل برای اهداف مختلف ، براساس ملیت. آنها برای ژانرهای نسبتاً متفاوت متغیر و برای بازدیدکنندگان و غیر بازدید کنندگان برند مقصد متغیر بودند.

Testing the cross-brand and cross-market validity of a consumer-based brand equity (CBBE) model for destination

ABSTRACT

Different studies on consumer/customer-based brand equity (CBBE), have revealed varying pictures of components and divergent relationships. The current study analyzed a large dataset with path analysis to test: 1) the validity of a general CBBE model (familiarity, image, quality, brand value, consumer value, and loyalty); 2) the validity of a customer model (þsatisfaction) using data for a single destination brand; 3) the cross-brand validity of the general model for five U.S. destination brands; and 4) the cross-market validity of both models for different segments based on nationality, gender, and past visitation. The results revealed that familiarity and image were the two most prominent components explaining loyalty in both models, although both consumer value and brand value also had some mediating effects on loyalty. The model was variant for different destinations, variant for different nationalities, partially variant for different genders, and invariant for visitors and non-visitors of one destination brand

Keywords: Consumer-based brand equity Customer-based brand equity Loyalty Quality Image Value Satisfaction Path analysis

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا