دسته‌بندی نشده

معرفی مقاله مربوط به سرمایه فکری

خلاصه

بسیاری از روشهای سنتی ارزیابی شرکت در صورت امکان عملکرد تاریخی آن را تعیین می کنند و رشد احتمالی و ترازنامه خارج از ترازنامه را در نظر می گیرند. بین ارزش بازار و ارزش دفتری شرکت تفاوت زیادی وجود دارد و این تا حدی به سرمایه فکری مربوط است. هدف از این مطالعه بررسی تجربی تأثیر سرمایه فکری بر ارزش شرکت است. نتایج تجربی نشان می دهد که نتایج مختلفی را می توان در رابطه بین استدلال اضافی (VAIC) و ارزش شرکت یافت.

مقدمه

یکی از اهداف اصلی مدیر شرکت افزایش ارزش شرکت است. ارزش شرکت در قلب امور مالی شرکت است ، اما محاسبه ارزش برای شرکت آسان نیست. اولاً ، شرکت های مختلف باید متفاوت ارزیابی شوند (به عنوان مثال ، شرکت های خصوصی و شرکت های دولتی). دوم ، ارزش شرکت نیز به منظور ارزیابی است (بسته به روش ممکن است شرکت چندین ارزش داشته باشد). طی دو دهه گذشته ، نوعی نوآوری مداوم در بازار مالی وجود داشته است ، اما روش های ارزیابی این شرکت تغییر چشمگیری نکرده است.

روشهای سنتی ارزیابی شرکتها شامل تخفیف ارزیابی جریان نقدی ، ارزیابی حسابداری و تصفیه ، ارزیابی مقایسه ای و ارزیابی مشروط (محققان مختلف گروههای مختلفی از تکنیک های ارزیابی را ارائه می دهند). این روش ها شاخص های تاریخی را منعکس می کنند ، اما همچنین باید به توسعه احتمالی و ترازنامه خارج تعادل توجه داشته باشند.

Abstract

The bulk of traditional corporate valuation methods reflect historical performance, while it is necessary to also take into consideration the value which is off-balance-sheet and possible growth. Large differences exist between company market and book value, and a part of this can be explained by intellectual capital. The aim of the study is to make an empirical investigation of the impact of intellectual capital on company value. Empirical results show that one can find mixed results regarding relationship between value added intellectual coefficient VAICTM and company value

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا