دسته‌بندی نشده

معرفی مقاله مربوط به حوزه ی رویکرد داده کاوی برای بازاریابی مستقیم محصولات بانکی

چکیده
امروزه بسیاری از شرکت ها مانند بانک ها برای جذب مشتری و به حداقل رساندن هزینه های تبلیغات و به حداکثر رساندن نرخ پرش از روش های مستقیم بازاریابی استفاده می کنند. به همین دلیل ، اطلاعات مشتری باید تجزیه و تحلیل شود تا بهترین قیمت تولید را پیدا کرده و با وی تماس بگیرید روش. با این حال ، از آنجا که بسیاری از پاسخ ها به این پیشنهادات مثبت نبودند ، پایگاه داده چندان متعادل نبود. این دقت و حساسیت را کاهش می دهد و بدست آوردن توصیه ها و راهنمایی های صحیح را دشوار می کند. در این مقاله ، ما یک سیستم ترکیبی را پیشنهاد می دهیم که ابتدا همه مشتریان را طبقه بندی می کند تا ببینند آیا به محصول علاقه مند هستند یا خیر ، و سپس آنها را به محصول و مسیر صحیح خوشه بندی می کند. آزمایش اطلاعات واقعی بانک نتایج بسیار امیدوار کننده ای برای انتخاب محصول و مسیر ارائه می دهد. علاوه بر این ، تجزیه و تحلیل هزینه و سود به این موارد می افزاید. نتایج تجربی ما نشان می دهد که روش پیشنهادی کسری سود کل را کاهش می دهد ، اما از آنجا که کاهش کل هزینه بسیار زیاد است ، ما شاهد افزایش زیادی در نسبت هزینه / سود کل هستیم.

Data Mining Approach for Direct Marketing of Banking Products with Profit/Cost Analysis

Abstract Nowadays, many businesses, such as banks, use direct marketing meth­ods to reach customers to minimize the campaigning cost and maximize the return rate. To achieve this, huge customer data should be analyzed to determine the most appropriate product offer for each customer and the most effective channel to reach her/him. However, since only a very small amount of responses collected from the customers are positive to the offers, the dataset is very imbalanced. This decreases sensitivity ratio of prediction results and makes it difficult to make a successful product and channel selection for the offer. In this paper, we propose a hybrid system, which first classifies the customers to decide if s/he is interested in the offered product, and then clusters them for product and channel suggestions. Experiments with real life banking data show very promising accuracy results for predicting the proper product and channel for the customers. Moreover, cost-profit analysis is also added to this problem. Our experiment results show that the pro­posed method decreases a fraction of the total profit, but since the decrease in the total cost is very large, there is a huge increase in the overall profit/cost ratio.

Keywords Bank marketing ■ Direct marketing ■ Data mining ■ Naive Bayes ■ C4.5 decision tree ■ CRM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا