دسته‌بندی نشده

معرفی مقاله در مورد نظام مدرسه و چالش­های فعلی مدارس کشور مکزیک

مکزیک با بیش از 117 میلیون نفر جمعیت و مساحت تقریبی 2 میلیون کیلومتر مربع ، سومین کشور بزرگ آمریکای لاتین (چهاردهمین کشور بزرگ جهان) است. سیستم آموزش مقدماتی کشور شامل سطح K1 تا K9 است. بیش از 25 میلیون دانش آموز برای آموزش مقدماتی وارد 227000 مدرسه می شوند. هر یک از این مدارس یک مدیر دارند که در طول 200 روز تدریس در سال نقش مهمی در عملکرد مدرسه دارد. مدیران بیشترین تعداد مناصب و مناصب را در مکزیک دارند ، در این بخش ، عملکرد و چالش های پیش روی مدیران مدارس آموزش مقدماتی را تحلیل خواهیم کرد. در ابتدا ، ما مکانیسم کلی را در مدیریت سیستم آموزشی مکزیک شرح می دهیم ، سپس در مورد چالش های موجود در سیستم آموزشی به سبک کشو بحث می کنیم ، و در آخر ، نقش مدیر در سیستم آموزش را از منظر رسمی بررسی می کنیم. مسئول رسمی آموزش در سراسر مکزیک ، دبیرخانه آموزش عمومی (مخفف اسپانیایی SEP) است ، که مسئولیت مدیریت سیستم آموزشی مکزیک را بر عهده دارد. بنابراین ، SEP یک سازمان دولتی است که هدف آن ایجاد شرایطی برای همه شهروندان است تا بتوانند آموزش با کیفیت بالا را از هر سطح و نوع تقاضا دریافت کنند.

Mexico: Research on Principals of Public

Schools in Mexico

Celina Torres-Arcadia, Ileana Ruiz-Cantisani, and Jose Maria Garcia-Garduno

Country’s School System and Current Challenges

Mexico is the third largest Latin-American country (14th overall) with over 117 million inhabitants distributed in 2 million square kilometers. Its basic education system, from grades Kl to K9, serves a population of over 25 million students, dis­tributed in approximately 227,000 schools (INEE 2012). Each of these schools has a principal, who should play an important role for these schools to work at least 200 days a year. It is the administrative position that represents the most numerous group of administrators in the country. This section analyzes the performance and challenges of basic education school principals. It describes the public organism responsible for administrating the Mexican educational system, then it characterizes the challenges that educational system faces, and finally it deals with the role of the principal in the educational system from the official approach. In Mexico, the educational authority nationwide is the Secretariat of Public Education (SEP, as its acronym in Spanish), which administrates the Mexican edu­cational system. In this regard, the SEP is the governmental entity that pursues the objective of creating conditions that ensure access to quality education for all citi­zens, at the level and mode they require it and in the place so demanded

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا