دسته‌بندی نشده

معرفی مقاله در مورد فعالیت های بازاریابی که بر روی براوردهای دیگران و شکل دادن هویت ها موثر هستند

هویت اجتماعی مصرف کنندگان از قیاس آنها با دیگران ناشی می شود. این هویت ها به تعیین تصمیم مصرف کننده کمک می کند. متأسفانه ، درک ویژگی های رقابتی با قضاوت های مکرر همراه است ، که می تواند منجر به تصمیمات مغرضانه مصرف کنندگان (و تعصبات) شود. پنج مطالعه در این مقاله نشان می دهد که دو رفتار بازاریابی تصادفی اما رایج می تواند بر ارزش تخمینی سایر الگوهای توزیع مشتری تأثیر بگذارد ، بنابراین بر درک مشتری از موقعیت نسبی و در نتیجه هویت اجتماعی آنها تأثیر می گذارد.

هویت یک ویژگی روانشناختی است که می تواند نشان دهد مردم چگونه خود را از طریق ویژگی ها ، اهداف و ویژگی ها می بینند (ایزرمن ، 2009). افراد هویت های گوناگونی را از جمله هویت شخصی (با تمرکز بر خصوصیات شخصی) و هویت اجتماعی حفظ می کنند. بنابراین ، عضو شدن (به عنوان مثال ، گلف باز ، محافظه کار ، محیط بان ، معتاد یا فرد قد بلند) با کسی که به مقایسه اجتماعی نیاز دارد یکسان نیست. تحقیقات گسترده نشان می دهد هویت مشتری چگونه بر نگرش و انتخاب وی تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، هویت های محلی و جهانی می توانند بر اولویت بازار جهانی محصولات نسبت به بازار محلی تأثیر بگذارند (ژانگ و همکاران ، نه ، 2009).

Abstract

Consumers’ social identities stem from comparisons between themselves and others. These identities help determine consumption decisions. Unfortunately, perceptions of comparative traits and characteristics are frequently biased, which can lead to similarly biased consumption decisions. Five studies show that two incidental but commonplace marketing decisions can influence consumers’ estimates of their relative standing and thus their social identities by influencing estimates of how other consumers are distributed

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا