دسته‌بندی نشده

معرفی مقاله در مورد رابطه بین اطلاع از خرده فروشی ، تداعی خرده فروشی ، کیفیت درک کالای خرده فروشی و وفاداری به خرده فروشی با هدف خرید مشتری

مطالعه حاضر تلاشی برای کشف تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم (از طریق وفاداری خرده فروشی) اطلاعات خرده فروشی ، انجمن های خرده فروشی و کیفیت درک محصول خرده فروشی در رابطه با هدف خرید مشتری است. در این راستا هفت فرضیه با حمایت از مطالعات مربوطه تدوین شده است. فرضیه ها با استفاده از داده های اولیه جمع آوری شده از یک پرسشنامه ساختاریافته و از طریق نمونه گیری سیستماتیک از خرده فروشان مواد غذایی با سن 18 سال به بالا در کلکته ، ایالت هند (355 نفر) مورد آزمایش قرار گرفتند.

از روش آماری برای مدل سازی معادله ساختاری برای آزمون فرضیه ها استفاده شد. نتایج نشان داد که دانش انجمن های خرده فروشی و خرده فروشی و کیفیت درک کالاهای خرده فروشی تأثیر مثبتی بر هدف خرید مشتری دارد. علاوه بر این ، نتایج نشان داد که تأثیرات غیر مستقیم (به دلیل وفاداری به خرده فروشی) آگاهی از خرده فروشی ، ارتباط خرده فروشی و کیفیت درک خرده فروش از هدف خرید ، قوی تر از تأثیرات مستقیم است. در مورد مفاهیم اداری و علمی بیشتری بحث خواهد شد.

محققان استدلال کرده اند که “اصل مدیریت علائم تجاری و علائم تجاری می تواند در مارک های خرده فروشی نیز اعمال شود” (ایلوادی و کلر ، 2004 ، ص 340). در نتیجه ، این اصل اکنون در مورد مارک های خرده فروشی و همچنین در تغییر قبلی که در آن مارک فقط برای یک نوع محصول استفاده می شد ، اعمال می شود.

در اینجا ، مارک خرده فروشی به “خرده فروش به عنوان مارک یا خرده فروشی به عنوان مارک” اشاره دارد (DOS، 2013a؛ ​​Dos et al.، 2012b؛ Müller & Pyramid، 2013). به عنوان مثال ، Shoppers Stop ، یک فروشگاه خرده فروشی در هند ، را می توان یک مارک خرده فروشی دانست. مارک معروف خرده فروشی مصرف کننده را به خود جلب می کند و بر قصد خرید او تأثیر می گذارد.

همانطور که خرید خرده فروشی یک تجربه غالباً لذت بخش است (بابون و همکاران ، 1994) ، قصد ورود به یک فروشگاه خرده فروشی نیز ممکن است باعث ایجاد یک رفتار واقعی خرید شود (Dos، 2013b؛ Lou et al.، 2011). مقاصد مصرف کننده پس از آنکه به بهره وری و ارزش یک محصول یا خدمات پی بردند ، بوجود می آیند (به عنوان مثال ، دادس و همکاران ، 1991). قصد خرید مشتری باید در زمان فروش محصولات فعلی و / یا محصولات جدید و خدمات خرده فروش پیش بینی شود (DOS ، 2013b). قصد خرید باید به خرده فروشان اجازه دهد در مورد تقاضای محصول ، تقسیم بازار و استراتژی ها تصمیم بگیرند. تبلیغات ، منجر می شود. قصد خرید نتیجه نهایی تعدادی از عوامل خرید است.

Abstract

The present study was an effort to explore the direct and indirect impacts (mediated through retailer loyalty) of retailer awareness, retailer association and retailer perceived quality on purchase intention. Seven hypotheses were developed with relevant literature support. The hypotheses were tested with primary data (n=۳۵۵) collected through structured questionnaire using systematic sampling from food retail shoppers of age 18 years and above in Kolkata, a metropolitan city of India. Structural equation modeling statistical technique was used to test the hypotheses. Results revealed that retailer awareness, retailer association, retailer perceived quality and retailer loyalty have positive impacts on purchase intention. Results also found that the indirect impacts (mediated though retailer loyalty) of retailer awareness, retailer association and retailer perceived quality on purchase intention are stronger than the direct ones. Academic and managerial implications are further discussed

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا