دسته‌بندی نشده

معرفی مقاله در مورد تجربه جریان در جوامع برندی بر پایه سایت شبکه های مجازی

معیشت جوامع تجاری مبتنی بر شبکه های اجتماعی (SNS) بر اساس حفظ کاربر و مشارکت فعال است. بنابراین ، درک جنبه های ذاتی رفتار کاربر در این جوامع برای تدوین استراتژی ای که اطمینان از حفظ و مشارکت فعال کاربر را تضمین می کند ، ضروری است. به طور خاص ، اطلاعات مربوط به عناصری که جریان تجربه کاربر را به حرکت در می آورند – یک تجربه ذاتی لذت بخش و جامع – برای رسانه های اجتماعی برای سازمان هایی که جوامع آنلاین ایجاد می کنند ضروری است. در مطالعه تجربی خود ، ما تصمیم گرفتیم که به طور خاص بر جوامع تجاری مبتنی بر شبکه های اجتماعی تمرکز کنیم زیرا این انجمن ها از نظر تعاملات سازمان و جامعه بیشتر و جالب تر می شوند ، اما فاقد ابزار لازم برای اندازه گیری تجربه کاربر هستند. مطالعه حاضر با ایجاد ابزاری برای سنجش تجربه کاربر در جوامع برندهای مبتنی بر شبکه های اجتماعی ، این شکاف را برطرف می کند. یک نظرسنجی مقطعی از 577 کاربر جامعه مارک فیس بوک انجام شده است. نتایج نشان می دهد که لذت ، تمرکز و تعامل اجتماعی مولفه هایی هستند که تجربه کاربر را تشکیل می دهند. این ابزار توسعه یافته علاوه بر اینکه ابزاری ارزشمند برای کارمندان شغل است ، چندین نکته نظری و عملی برای بهبود تعامل با کاربران شبکه های اجتماعی ارائه می دهد.

شبکه های رسانه های اجتماعی (SNS) تغییرات چشمگیری در نحوه ارتباط افراد و سازمان ها ایجاد کرده اند. با این حال ، تأثیر رسانه های اجتماعی بر سلامت اجتماعی و شخصی افراد (زیر ، کائور ، لانکا و نمینن ، 2016 ؛ زیر و تورشیم ، 2016 ؛ زیر ، پالسن ، تورشیم و آندریاسن ، 2016) نسبتاً خوب بررسی شده است. تحقیقات اخیر نشان می دهد که استفاده از رسانه های اجتماعی امکان تعامل مداوم بین اعضای یک گروه علاقه خاص یا جامعه مشترک را فراهم کرده است (Kaur، Zir، Chen، & Rajala، 2016b). علاوه بر این ، رسانه های اجتماعی شروع به تأثیر بر الگوهای ارتباطی سازمان هایی کرده اند که نیاز به تعامل همزمان در مناطق مختلف زمانی و مرزهای جغرافیایی دارند (Cauer، 2016a، b). افزایش تعداد کاربران در شبکه های اجتماعی سازمان ها را به مشارکت در اجتماعات آنلاین ترغیب می کند. به عنوان مثال ، یک گزارش اینفوگرافیک (2012) نشان داد که 80٪ از مشاغل مورد بررسی حضور فیس بوکی دارند. بعلاوه ، سازمانها اهمیت مشارکت کاربران در فرایندهای سازمانی را درک می کنند ، به ویژه هنگام تولید محصولات و خدمات جدید (ohr and Matthews، 2008؛ Fuller، Matzler، & Hope، 2008؛ Kaur، 2016a؛ Von Hipple، 2005). این مطالعه نشان می دهد که حضور رسانه های اجتماعی در واقع به سازمان کمک می کند تا جذابیت نام تجاری را افزایش دهد و بنابراین پیشنهادات خود را برای کاربران بالقوه گسترش دهد ، روابط نزدیکتر با مشتریان فعلی ایجاد کند ، با فراهم آوردن بستری برای رفع نگرانی های آنها ، به مشتریان توانمندتر شود و به جمع آوری ایده ها و نظرات کمک می کند (لین و لو ، 2011). به عبارت دیگر ، به نظر می رسد جوامع تجاری مبتنی بر شبکه های اجتماعی بسترهای سودآوری برای معرفی خدمات مبتکرانه کاربر محور هستند.

Abstract

The sustenance of the Social Networking Site (SNS)-based brand communities relies on user retention and their active participation. Therefore, understanding the intrinsic aspects of user behavior in such communities is important for devising strategies to ensure user retention and active participation. Especially, information about the elements that induce flow experiences—the intrinsically enjoyable and immersive experiences—of users in SNS has become important for organizations that host online communities. In our empirical study, we chose to focus especially on SNS-based brand communities, as they are increasingly interesting from an organization-community interaction perspective, but they lack the instruments needed for measuring user experience. The present study addresses this gap by developing an instrument aimed at measuring the user’s flow experience on SNS-based brand communities. A cross-sectional survey with 577 Facebook brand community users was carried out. The findings show that enjoyment, concentration, and social interaction are the components that constitute a user’s flow experience. In addition to providing a valuable tool for business practitioners, the developed instrument offers several theoretical and practical implications for improving user experience of social media

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا