دسته‌بندی نشده

معرفی مقاله در زمینه ی مدلسازی و تست ابعاد اعتماد مشتری در تجارت الکترونیک

خلاصه

تحقیقات قبلی نشان داده است که اعتماد نقش مهمی در شکل گیری اهداف خرید مصرف کننده دارد. اما تحقیقات محدودی وجود دارد که در آن ابعاد اطمینان مصرف کننده به صورت تجربی تعریف و آزمایش شده است. در این مقاله ، ما به طور تجربی نقشه راه را آزمایش می کنیم تا بازاریابان آنلاین راه حل مناسبی برای افزایش اعتماد داشته باشند. مدل سیر ارائه شده در این سند ، سه بعد اصلی اعتماد ، یعنی صلاحیت ، صداقت و خیرخواهی را اندازه گیری می کند. و تأثیر کلی اعتماد مصرف کننده را ارزیابی می کند. این مقاله همچنین بررسی می کند که چگونه منابع مختلف اعتماد ، از جمله ویژگی های مصرف کننده ، ویژگی های شرکت ، زیرساخت وب سایت و مشارکت مشتری ، بر ابعاد اعتماد تأثیر می گذارد. این مدل با 365 پاسخ معتبر آزمایش شده است. نتایج نشان می دهد که مصرف کنندگان با اطمینان بیشتری عموماً قصد خود را برای خرید آنلاین نشان می دهند.

Modelling and testing consumer trust dimensions in e-commerce

ABSTRACT
Prior research has found trust to play a significant role in shaping purchase intentions of a consumer. However there has been limited research where consumer trust dimensions have been empirically defined and tested. In this paper we empirically test a path model such that Internet vendors would have adequate solutions to increase trust. The path model presented in this paper measures the three main dimensions of trust, i.e. competence, integrity, and benevolence. And assesses the influence of overall trust of consumers. The paper also analyses how various sources of trust, i.e. consumer characteristics, firm characteristic, website infrastructure and interactions with consumers, influence dimensions of trust. The model is tested using 365 valid responses. Findings suggest that consumers with high overall trust demonstrate a higher intention to purchase online

Keywords: E-commerce Competence Integrity Benevolence Trust

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا