دسته‌بندی نشده

معرفی مقاله در زمینه ی مدلسازی و تست ابعاد اعتماد مشتری در کسب و کار الکترونیک

چکیده

تحقیقات قبلی نشان داده است که اعتماد نقش عمده ای در شکل گیری اهداف مصرف کننده دارد. با این حال ، مطالعات بسیار کمی وجود دارد که اقدامات اطمینان مصرف کننده به صورت تجربی تعیین و آزمایش شده باشد. در این مطالعه ، ما در حال آزمایش یک مدل مسیر هستیم تا فروشندگان آنلاین بتوانند روش خوبی برای اعتماد سازی باشند. مدل راه ارائه شده در این مطالعه سه بعد اصلی اعتماد ، صلاحیت ، صداقت و مهربانی را اندازه گیری می کند. تأثیر کلی اطمینان مصرف کننده را ارزیابی می کند. این تحقیق همچنین بررسی می کند که چگونه منابع مختلف اعتماد ، از جمله ویژگی های مصرف کننده ، ویژگی های شرکت ، زیرساخت وب سایت و تعاملات مشتری ، بر استانداردهای اعتماد تأثیر می گذارند. این مدل با استفاده از 365 پاسخ صحیح آزمایش شده است. تحقیقات نشان می دهد که کاربران معتبرتر معمولاً هدف فروشگاه آنلاین را نشان می دهند.

  1. مقدمه

    تجارت الکترونیکی فروش محصولات و خدماتی است که طی سالهای اخیر افزایش چشمگیری داشته است. با این حال ، تجارت الکترونیکی هنوز برای بسیاری از افراد یک مفهوم نسبتاً جدید است و با افزایش اعتماد ، یافتن راه هایی برای ترغیب مصرف کنندگان به استفاده مداوم از تجارت الکترونیکی مهم است (جونز و لئونارد ، 2008 ؛ W) .- T. وانگ ، وانگ و لیو ، 2016). طبق نظرسنجی یورواستات ، در سال 2013 ، 38٪ از جمعیت اتحادیه اروپا (افراد بین 16 تا 74 سال در 28 کشور) کالاها یا خدمات را برای استفاده آنلاین سفارش داده یا خریداری کرده اند. با این حال ، اختلافات زیادی بین این 28 کشور وجود دارد (OECD ، 2013 ، ص 228). در آلمان ، 60٪ از جمعیت (با ویژگی های مشابه) آنلاین ، 57٪ در سوئد و 15٪ در پرتغال هستند. در تجارت الکترونیکی معمولاً کمبود گرمای انسانی وجود دارد (حسناین و باش ، 2007 ، لو ، فن و ژو ، 2016) و بی اعتمادی یکی از رایج ترین دلایل عدم خرید مصرف کنندگان از خرده فروشان آنلاین است (Grabner-Krauter & Kalusha، 2003؛ DJ؛ Kim). ، ییم ، سوگوماران و رائو ، 2016 ؛ J.M. ، لی و را ، 2016). علاوه بر این ، مطالعات اخیر همچنین اعتماد را از منظر روابط مختلف آن (Sollner، Hoffmann & Leimeister، 2016) و چگونگی تأثیرگذاری و اطمینان از حریم خصوصی بر اعتماد مورد بررسی قرار داده اند (Aïmeur، Lawani & Dalkir، 2016، ansal، Zahedi، 2015) با این حال ، هنوز باید به سوال تحقیق پاسخ داده شود: آیا اعتماد عمومی تأثیر قابل توجهی در اهداف فروشگاه آنلاین کاربران دارد؟ با توجه به این موضوع ، هدف از این مطالعه تمرکز بر روی پرتغال و سناریوهای مصرف کننده ، اعتبار آنها و تمایل آنها به خرید آنلاین است. دو مزیت اصلی انتخاب پرتغال و کاربران آن کمبود مقالات تجارت الکترونیکی در پرتغال و همچنین پتانسیل بسیار خوب برای بهبود و افزایش بازار آنلاین پرتغال است ، به عنوان تعداد کاربران اینترنت ، تعداد فروشگاه های آنلاین ، مقدار متوسط ​​هر خرید و میزان تجارت الکترونیکی 2009 پیش بینی می شود که بیش از یک سال ادامه داشته باشد و حداقل تا سال 2017 ادامه یابد (IDC & ACEPI ، 2013 ؛ Netsonda ACEPI ، 2014).

Abstract

Prior research has found trust to play a significant role in shaping purchase intentions of a consumer. However there has been limited research where consumer trust dimensions have been empirically defined and tested. In this paper we empirically test a path model such that Internet vendors would have adequate solutions to increase trust. The path model presented in this paper measures the three main dimensions of trust, i.e. competence, integrity, and benevolence. And assesses the influence of overall trust of consumers. The paper also analyses how various sources of trust, i.e. consumer characteristics, firm characteristic, website infrastructure and interactions with consumers, influence dimensions of trust. The model is tested using 365 valid responses. Findings suggest that consumers with high overall trust demonstrate a higher intention to purchase online.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا