دسته‌بندی نشده

معرفی مقاله در زمینه ی دیدگاه مشتریان نسبت به بازاریابی پنهان

خلاصه

تحقیقات در مورد نگرش کاربران نسبت به بازاریابی مخفی ناقص بوده است و آنها بررسی نکرده اند که آیا این رفتارها و نگرش ها خاص صنعت است. برعکس ، آنها فقط آن را “یک سازمان” می نامند (بدون نام بردن از صنعت). دیدگاه ما این است که به عنوان مثال مردم در مقایسه با شرکت های تولید آبجو سطح بالاتری از تبلیغات را انتظار دارند و این به شکل پاسخ منفی بانک ها است. یک نمونه آماری و جغرافیایی از مردم نیوزیلند (تعداد افراد مورد بررسی = 215 نفر) یک هفته پس از فینال جام جهانی راگبی 2011 مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس مطالعه Portlock and Rosa (2009) ، از سه مورد برای اندازه گیری نگرش کاربران نسبت به بازاریابی فشرده استفاده شد. بعداً این موارد برای یافتن بانک یا شرکت آبجو تنظیم شد. نتایج نشان می دهد که اکثر مردم بازاریابی فشرده را غیراخلاقی می دانند و این روش نباید توسط سازمان ها مورد استفاده قرار گیرد. با این حال ، از نظر بازاریابی فشرده ، هیچ مدرکی دال بر اثبات این فرضیه وجود ندارد که افراد بانکها را در سطح بالاتری از شرکتهای آبجو قرار می دهند. تغییرات آماری – سن ، جنسیت و مکان – تأثیر قابل توجهی در تغییر نگرش و رفتار افراد نداشته است.

مقدمه

بازاریابی پنهان می تواند در اشکال مختلف آن ، شاید در یک رویداد ورزشی بزرگ یا بسیار بزرگ ، برجسته باشد (Chadwick & urton، 2011). علاوه بر فراوانی این شکل از بازاریابی ، توسط سازمانهایی در صنایع مختلف اداره می شود. یک رویکرد مبتنی بر صنعت در بازاریابی پنهان – سازمان توسط صنعت یا تجارت اصلی تعریف می شود – فرصت جدیدی را برای یادگیری و درک بهتر بازاریابی پنهان فراهم می کند. حامیان مالی ، دولت ها و صاحبان رویدادها منابع زیادی را برای جلوگیری از این نوع بازاریابی هزینه می کنند.

Abstract

Studies of consumer attitudes towards ambush marketing are in conclusive and have not investigated whether those attitudes are industry specific. Rather than just refer to ‘an organisation’ (i.e. non-industry specific), an industry-specific approach specifies the organisation’s core business activity. We propose that individuals expect a higher standard of advertising from banks as compared to beer companies and that this would be reflected in more negative attitudes towards banks that engage in questionable promotional practices. A demographically and geographically representative sample of New Zealanders (n = 514) was surveyed one week following the final match of the 2011 Rugby World Cup. Three items measuring consumer attitudes towards ambush marketing were adapted from the work of Portlock and Rose (2009). These three items were further adapted to specify bank or beer companies. The results indicate that most individuals perceive ambush marketing as unethical and a practice that organisations should not utilise. However, no evidence was found to support the proposition that individuals hold banks to a higher standard than beer companies in terms of ambush marketing. Demographic variables – age, gender and location – were not significantly associated with differing attitudes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا