دسته‌بندی نشده

معرفی مقاله در زمینه ی درجه بندی گوشت گاو

کیفیت گوشت گاو در فروشگاه ها یکی از عوامل مهم در انتخاب بیشتر مشتریان است. علاوه بر این ، کلاس لاشه های گوشت گاو برای تولیدکنندگان آن بسیار مهم است زیرا مقدار گوشت بدست آمده از این گوشت به این درجه بستگی دارد. در عین حال ، هم خریداران و هم فروشندگان نسبت به این درجه سردرگم هستند و نمی دانند چگونه آن را محاسبه کنند.

دلیل آن خرید گاو است

سازمان کشاورزی ایالات متحده (USDA) استانداردهایی را برای درجه ذبح گاو و گاو با کیفیت و قوام برابر تعیین کرده است. گاوبازی یک سرویس یکپارچه توسط USDA است و کاربر (بسته) هزینه این سرویس را پرداخت نمی کند. مدارک تحصیلی توسط کارمندان USDA تعیین می شود ، فارغ از افرادی که ثبت نام می کنند و جمع می کنند. استانداردهای USDA شامل دو علامت مختلف برای درجه بندی – طبقه بندی محصول با علامت گذاری مناسب و درجه بندی شده است – و توسط مارکرهای نشان داده شده در شکل 1 نشان داده شده است.

Beef Grading

The grade of a beef cut sold at retail can be an important selection factor for many consumers. Likewise, the grade of a beef carcass is critical to the beef producer, since the dollar value received is directly dependent upon the grade. Yet consumers and producers alike often are confused as to what grades mean, and how they are determined.

The U.S. Department of Agriculture (USDA) has established Standards for Grades of Slaughter Cattle  and Standards for Grades of Carcass Beef (USDA, 1996), which are designed to facilitate beef marketing by separating a highly variable population of live cattle and/or beef carcasses into groups which are more uniform in quality and composition. Beef carcass grading is a voluntary service of the USDA, and the   user (the packer) is charged a fee for the service. Grades are determined by an employee of the USDA, working independently of both the producer and packer. The USDA Standards include two separate grade designations – Quality Grades and Yield Grades – and are designated by the stamps shown in Figure 1. A carcass may be either Quality graded, or Yield graded, or both Quality and Yield graded at the same time

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا