دسته‌بندی نشده

معرفی مقاله در زمینه ی تعیین قیمت گذاری انتقالی داخلی برای شرکت های چند ملیتی

قیمت موبایل نشان دهنده هزینه یک محصول یا خدمات با واسطه است که بین دو بخش از یک شرکت چند ملیتی (MNC) منتقل شده است. از آنجا که این هزینه انتقال تأثیر مستقیم بر درآمد فروش MNC و هزینه های خرید دارد ، به عنوان معیاری برای سودآوری کلی یک شرکت چند ملیتی در نظر گرفته می شود. بنابراین ، هزینه مهاجرت در صنایعی که استفاده نمی شوند و در کشورهای کم درآمد و با مالیات بالا و در کشورهای کم درآمد واقع شده اند ، مرتباً افزایش می یابد (Wiederhold، 2013). این در آمریکای شمالی ، جایی که مالیات شرکت ها معمولاً بیشتر از کشورهایی مانند ایرلند ، لوکزامبورگ یا سوئیس است ، صادق است.

Abstract

Although significant attention has been paid to transfer pricing — the pricing of intermediate products sold between different divisions within one company — the focus has been limited to tax minimization within regulatory boundaries. This paper presents a comprehensive model that aims to determine the optimal transfer price for a multinational corporation (MNC) to maximize the entire organization׳s profit. The model considers the situation in which intermediate products are sold from the MNC׳s selling divisions to buying divisions; the buying divisions further process these intermediate products to produce final products; the final products are then sold in both selling-divisions and buying-divisions across the MNC׳s global locations. In contrast to the existing literature, our innovative model incorporates elements such as international transportation costs, holding costs, taxes, tariffs (including the introduction of a second tariff), and exchange rates. This paper also provides managerial insights about the impact of setting transfer prices in different currencies on the variance of each division׳s profit given exchange rate uncertainty.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا