دسته‌بندی نشده

معرفی مقاله در زمینه ی تاثیرات فرهنگ سازمانی و مدیریت ارشد برای حمایت به اشتراک گذاری علم در موفقیت بهبود فرایند نرم افزاری

بررسی اجمالی

چندین مطالعه در مورد اهمیت بهبود علم و مدیریت فرآیند و بین سیستم های نرم افزاری SPI بحث کرده اند ، اما اینکه چگونه این امر بر به اشتراک گذاری علم در اجرای موفقیت آمیز SPI تأثیر می گذارد. در مورد اینکه آیا نقشی ایفا خواهد کرد یا خیر هنوز یک تحقیق پژوهشی وجود دارد. دانش را با ایجاد مدلهای نوآورانه برای بررسی تأثیر اشتراک علمی موفق در SPI ، تأثیر اشتراک علم بر یک فرهنگ سازمانی خاص و چگونگی تأثیر مدیریت بر موفقیت SPI. پیشرفت را تأیید کنید. وی یک روش آماری را با استفاده از حداقل مربعات جزئی (PLS) برای تجزیه و تحلیل 118 نمونه جمع آوری شده از SPI در یک سازمان تایوانی انجام داد. نتایج نشان می دهد که نوع فرهنگ سازمانی با تقسیم دانش از سلسله مراتب در زمینه موفقیت SPI ارتباط بیشتری دارد. در SPI ، به اشتراک گذاری علم به شکل واسطه ای بین فرهنگ ها و حمایت مدیران ارشد برای موفقیت SPI صورت می گیرد. این یافته ها همچنین شامل مفاهیمی برای بهبود دانش در مورد فرهنگ سازمانی و چگونگی حمایت مدیران ارشد از اشتراک موثر دانش از طریق SPI است.

مقدمه

هدف اصلی از بهبود روند نرم افزار SPI توسعه نرم افزار با کیفیت بالاتر و قابل اطمینان تر برای بهبود رضایت مشتری و بازگشت سرمایه است. SPI می تواند رویکرد اصلی مورد استفاده شرکت ها و سازمان های نرم افزاری برای رقابت در بازار DATE باشد. SPI نیازهای توسعه را برای کنترل و بهبود کیفیت توسعه نرم افزار برطرف می کند. به طور خاص ، SPI به دنبال دستیابی به راه حل های مناسب برای مشکلات مربوط به فرآیند در طول چرخه های برنامه ریزی و توسعه و تولید و حل مشکلات مختلف ناشی از فرآیندهای نرم افزاری موقت با هدف حل مشکلات سازمانی است. بهتر کردن مدیریت دسته ها. با ارائه راهنمایی برای اجرای SPI ، تعدادی از مدلهای فرایند نظری مرجع ، از جمله استانداردهای سری ISO و مدلهای یکپارچه بلوغ CMMI ، برنامه های بهبود کیفیت QIP ، بهبودهای پردازش نرم افزار و تنظیم روند (SPICE) ساخته شده اند. .. .. به عنوان یک فعالیت کاهش دانش SPI ، از تئوری شناختی مدیریت شده به عنوان مبانی نظری برای این مطالعه استفاده می شود. مدیریت دانش بر اساس دانش به عنوان اساس عملکرد شرکت است.

Abstract

Although numerous studies have discussed the importance of the relationship between knowledge management and software process improvement (SPI), a research gap still exists in relation to how the specific role of knowledge sharing influences successful SPI implementation. This study advances our knowledge by developing an innovative model for exploring the impact of knowledge sharing on SPI success, the impact of knowledge sharing in specific organizational cultures, and how the support of top management specifically influences the path to SPI success. To empirically test the model, this study adopts the statistical technique of partial least squares (PLS) to analyze 118 samples collected from SPI-certified Taiwanese organizations. The results suggest that clan-type organizational culture has a stronger association with knowledge sharing than hierarchy-type in the context of SPI success. SPI knowledge sharing is found to be a mediator of both clan culture and top management support in the context of SPI success. The findings also include the implication to improve our knowledge about how organizational culture and top management support drive effective knowledge sharing on the way to SPI success.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا