دسته‌بندی نشده

معرفی مقاله در زمینه ی برندسازی هدف

چکیده

تغییر نگرش منفی نسبت به محصولات و مارک های خارجی می تواند یک چالش دلهره آور باشد. تغییر این نگرش حتی براساس کشور یا مقصد برای سالهای طولانی دشوار است و واقعیت این است که مارک تجاری در مقایسه با مارک جدیدی که در هر مکان قابل توسعه است ، به عنوان یک پیوست فرهنگی و فرهنگی مورد توجه قرار می گیرد. تاریخ آنها را در نظر بگیرید. اخیراً ، گرایش به مصرف کننده (یعنی وابستگی) در متن روندهای دانشگاهی ظاهر شده است ، که یک رویکرد مثبت به کشورهای متمرکز خاص است. این روند به ویژه برای بازاریابان و تصمیم گیرندگان بسیار مهم است زیرا می تواند به غلبه بر نگرشهای منفی مانند خصومت و نژادپرستی کمک کند. بنابراین ، این مقاله نقش محرک های میل را بررسی می کند و کارایی محصولات خارجی ، مارک های مقصد و گردشگری را بهبود می بخشد. این مقاله پس از بررسی آخرین ادبیات تحقیق در مورد میل ، نتایج تحقیقات کیفی را گزارش می کند. اکتشافات غیر منتظره در مورد شباهت های فرهنگی و حافظه جمعی به عنوان محرک های بالقوه میل به نظر می رسند. این تحقیق نشان می دهد که حافظه جمعی مثبت ممکن است پیش شرط تمایل باشد. مطالعه موردی تغییر نام تجاری اسرائیل می تواند اهمیت نیازهای سیاست گذاران گردشگری و مدیران بازاریابی را ثابت کند. بنابراین ، مقاله نشان می دهد که میل می تواند ابزاری مثبت باشد که می تواند به بازاریابان بین المللی و سیاست گذاران گردشگری برای غلبه بر نگرش های منفی کمک کند.

مقدمه

در دنیای جهانی شده امروز ، رقابت بین شهرها ، مناطق و کشورها برای جذب گردشگر شدید است (رحمت و دینی ، 2013 ، ص 31). اهمیت این رقابت در حال افزایش است زیرا کشورها و مناطق دارای شهرت یا “مارک” هستند و ذینفعان معمولاً سعی در مدیریت یا حداقل تأثیرگذاری دارند (کلیفتون ، 2014 ، ص 122). به گفته واسودوان (2008) ، چهره یک مکان نشان دهنده تمایل و ارتباط گردشگران به مکان است (به عنوان مثال ، آخرین نمونه آلانیا در ترکیه است ؛ توسان ، ددگلو و فیال ، 2015). میل خواننده به عنوان یک میل ، همدردی و حتی احساس دلبستگی به یک کشور خارجی خاص تعریف می شود. به دلیل تجربه شخصی مستقیم مصرف کننده یا تماس هنجاری ، این میل به یک مفهوم داخلی تبدیل می شود. به یک گروه تبدیل شده و به طور مثبتی تأثیر می گذارد تصمیمات مصرف کنندگان در مورد محصولات و خدمات در کشورهای مربوطه.

Abstract

Changing negative attitudes toward foreign products and brands can be a daunting challenge. Changing such attitudes toward countries/destinations is even more difficult due to their multi-year bases and the fact that, unlike new brands, which can be developed from scratch, destination brands are viewed by consumers as outgrowths of their culture and history. Recently, consumer affinity has emerged in the academic marketing literature as a positive attitude toward a specific focal country. Such affinity is especially important for marketers and policy makers as it can help overcome the effects of negative attitudes such as animosity and ethnocentrism. Accordingly, this paper investigates the role of the drivers of affinity and, by enhancing it, bolstering the performance of foreign products, destination brands and tourism. Following a literature review of recent research on affinity, the paper reports the findings of a qualitative study. Unexpected findings emerge with regard to the inclusion of cultural similarity and collective memory as potential drivers of affinity. The study shows that positive collective memory might be a precondition for the creation of affinity. A case study on re-branding Israel’s image serves as a practical demonstration of the importance of affinity to tourism policy makers and marketing managers. As such, the paper demonstrates that affinity can be a proactive tool that can help international marketers and tourism policy makers overcome the effects of negative attitudes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا