دسته‌بندی نشده

معرفی مقاله در زمینه ی بازمهندسی فرایند تجاری در دپارتمان قلب شناسی

بخش مراقبت های بهداشتی سومین صنعت بزرگ در جهان است و با چالش های بسیاری مانند مدت زمان انتظار طولانی برای بیماران ، کاهش دسترسی به اطلاعات ، هزینه های بالای انتقال و خطاهای پزشکی روبرو است. مدیران بهداشت و درمان به دنبال روشهای مهندسی مجدد فرآیند برای یافتن بهترین فرآیند برای تکمیل کار هستند و چنین فرایندهایی برای بهینه سازی کارایی بدون ایجاد خطر در کیفیت. مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار به یک بازنگری اساسی و بازطراحی قابل توجه فرآیند تجارت و همچنین دستیابی به پیشرفت های چشمگیر در ارزیابی عملکردهای مهم و حیاتی از جمله قیمت و کیفیت ، سرعت اشاره دارد. مطالعه حاضر در یک بیمارستان از یک شرکت مراقبت با ظرفیت 1000 تخت انجام شده است. روشهای توصیفی و مطالعه موردی با نظارت کامل ، دقیق و جامع بر میزان گردش بیمار ، تأخیر در حرکت بیمار و گردش کار مورد استفاده قرار گرفته است. نتایج با تجزیه و تحلیل مشاهده ، مصاحبه غیررسمی و تحلیل ماتریس جمع آوری شد. نمودارهای گردش خون مربوط به فعالیت های مختلف کاری بخش قلب شامل گردش کار فرآیند پذیرش ، واحد مراقبت ویژه و گردش کار ICCU ، گردش کار بیمار در فرآیند آزمایشگاه کاتتریزاسیون و روند قبض و ترخیص است. مشکلات سیستم فعلی بررسی شده و پیشنهادات مهمی در مورد ظرفیت بخش قلب و عروق با نمودار جریان توصیفی ارائه شده است. بخش بهداشت سومین صنعت بزرگ در جهان است و در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته به سرعت در حال توسعه است. صعودی است. بهداشت در سراسر جهان با چالش های زیادی روبرو است. شایعترین علائم عبارتند از: زمان انتظار زیاد برای بیماران ، کاهش دسترسی به خدمات و اطلاعات ، هزینه های بالای انتقال و خطاهای پزشکی. با افزایش هزینه های مراقبت های بهداشتی ، نیاز به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و مدیران مراقبت های بهداشتی برای دستیابی به بازده بالا در امکانات عملیاتی بدون افت کیفیت است.

Abstract

Healthcare sector is the world’s third largest industry and is facing several problems like excessive waiting times for patients, lack of access to information, high costs of delivery and medical errors. Healthcare Managers seek the help of process reengineering methods to discover the best processes for performing work, and that processes are reengineered to optimize productivity without compromising on quality. Business Process Reengineering refers to the fundamental rethinking and radical redesign of business processes to achieve dramatic improvements in critical, contemporary measures of performance, such as cost, quality and speed. The present study is carried out at tertiary care corporate hospital with 1,000- plus-bed facility. A descriptive study and case study method is used with intensive, careful, complete observation of patient flow, delays, short comings in the patient movement and workflow. Data is collected through observations, informal interviews and analyzed by Matrix Analysis. Flowcharts were drawn for the various work activities of cardiology department including Workflow of the admission process, Workflow in ward & ICCU, Work flow of the patient for catheterization laboratory procedure & Billing and Discharge Process. The Problems of the existing system were studied and necessary suggestions were recommended to cardiology department module with illustrated Flow chart.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا