دسته‌بندی نشده

معرفی مقاله در زمینه ی بازاریابی رویداد و بازاریابی تجربی به منظور ساخت حاشیه سود بازاریابی شبکه ای

چکیده

در مقایسه با سال قبل (2011) ، تعداد مشتریان شرکت کننده در این رویداد 12.5 درصد کاهش یافته است. با این حال ، این امر باعث کاهش 60 درصدی سود فروش بلیط نشد. نتایج این مطالعه نشان می دهد که هزینه های ارتقا ، بلیط ها و نسبت فروش به کل فروش بین سال های 2009 و 2014 نوسان داشته است. این شرایط معمولاً با سود بازاریابی رویدادی و بازاریابی تجربه ای متفاوت است ، شرایط دوم هر ساله رشد می کند. پیش بینی می شود این امر به دلیل فقدان استراتژی های مربوط به تولید کننده در راستای اهداف شرکت باشد.

مقدمه

تغییرات در شرایط داخلی و خارجی مستلزم تغییر دائمی شرکت و آماده استفاده از همه فرصت های ممکن برای مواجهه با هرگونه تغییر است. موفقیت شرکت تا حدود زیادی به پاسخ مشتری به محصول بستگی دارد که این امر شرکت را ملزم به ادامه نوآوری و تولید فعالانه محصولات جدید می کند. استراتژیهای خاص کلید موفقیت در پاسخگویی به تغییرات در محیط کسب و کار است که منجر به اهداف خاص هر یک از اعضای سازمان می شود. از طرف دیگر ، استراتژی های نامشخص می توانند منجر به تصمیم گیری های ایدئولوژیک شوند. بر اساس کلیه فعالیت های انجام شده ، موفقیت شرکت در فروش محصولات خود به صورت سودآوری قابل ارزیابی است تا فعالیت هایی را که منافع مورد انتظار را فراهم می کنند ، کشف کند. در بازاریابی ، این فرایند از بسیاری جهات قابل انجام است. یکی از آنها حاشیه سود بازاریابی شبکه ای (NMCM) است. سود کل فروش حاصل از بازاریابی رویدادی و بازاریابی تجربی در شکل گیری حاشیه سود بازاریابی شبکه ای تأثیرگذار خواهد بود. سطح سودآوری فعالیتهای بازاریابی NMCM نامیده می شود ، زیرا وقتی از مارجین بازاریابی شبکه ای (NMCM) برای اندازه گیری سودآوری استفاده می کنیم ، بازاریابان می توانند به راحتی تأثیر یک استراتژی خاص بازاریابی را بر روی سود بسنجند. سود حاصل از رویدادها و بازاریابی تجربی سود بازاریابی شبکه ای را تشکیل می دهد که قطعاً تحت تأثیر موفقیت یا عدم موفقیت در رویدادهای سازمان یافته شرکت تأثیرگذار خواهد بود.

Abstract

The number of customers attending the event decreased by 12.5% compared to the previous year, 2011. However, it did not considerably affect the profits from the ticket sale, which was 60%. The findings of this study show that the ratio of the promotion costs, the tickets and the sale towards the total of the sale fluctuated since 2009-2014. It demonstrates the completely opposite condition of the profits gained from Event Marketing and Experiential Marketing that continually increased yearly. It is predicted that this occurred due to the lack of good communication strategy as expected in the company’s goals

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا