دسته‌بندی نشده

معرفی مقاله در زمینه مدیریت خرید و عرضه از نظرگاه بازاریابی صنعتی

این تحقیق منعکس کننده تحقیقات مرتبط با مدیریت خرید و تأمین (PSM) به عنوان نماینده مدیریت بازاریابی صنعتی (IMM) از دیدگاه بازاریابی صنعتی است. یک بررسی سیستماتیک از مدیریت بازاریابی صنعت انجام شده است و این مطالعه نشان می دهد که تعداد مقالات مربوط به خرید و عرضه در مدیریت بازاریابی صنعتی در حال افزایش است و بخش عمده ای از این مقالات به روش IMP متکی هستند.

مباحث مورد بحث در این تحقیق شامل تحقیقات مربوط به تدارکات و مدیریت تأمین است و سه روش برای مدیریت تدارکات و مدیریت تأمین برای محققان بازاریابی صنعتی در آینده پیشنهاد می کند: 1) تحقیق نظری در مورد مفهوم زنجیره تأمین ، 2) مفهوم مدیریت را مرور کنید. بحث در مورد زنجیره های تأمین و 3) بهترین روشها در خرید و مدیریت تامین. بنابراین ، به دلیل کمبود اطلاعات در مورد معنای زنجیره تأمین و ماهیت مدیریت زنجیره تأمین ، این تحقیق به منظور توسعه بیشتر نظریه ها در زمینه مدیریت زنجیره تأمین و ارائه تحقیقات بیشتر در نظر گرفته شده است.

این تحقیق معتقد است هرچه نگرانی در مورد پیچیدگی و خطرات شبکه های تأمین ، به ویژه پایداری این شبکه ها افزایش می یابد ، نیاز به تفکر جدیدی در مورد نحوه کار این شبکه های تأمین و معنی آنها وجود دارد.

در بیشتر شرکت ها ، مدیریت خرید و تهیه (PSM) از یک کار تاکتیکی به یک کار استراتژیک تغییر یافته است. این تغییر در پاسخ به شناخت مقدار زیادی از ارزش حاصل از زنجیره تأمین است ، به دلیل نیاز به کار PSM افزایش یافته و بالغ در نتیجه برون سپاری در سالهای اخیر. به نظر می رسد تلاش مشترک برای ایجاد ارزش کلی شرکت است ، نه صرفه جویی در هزینه های انجام شده.

با انعکاس این روند در عمل ، PSM همچنان در یک موقعیت علمی قرار دارد ، در حال حاضر اکثر دانشگاه ها و دانشکده های بازرگانی مدارک ویژه (درجه کارشناسی ارشد) را در PSM ارائه می دهند. بعلاوه ، اگرچه تحقیقات PSM نوشتاری بی معنی و بی معنی تلقی می شود ، اما به نظر می رسد که این یک رشته دانشگاهی در حال ظهور است (هارلند و همکاران 2006). این تلاشی برای ایجاد استقلال است. PSM غالباً به عنوان شاخه گسترده ای از مدیریت زنجیره تأمین (SCM) (Larson، Holderson 2002) ، یک سازمان صنعتی و حتی بازاریابی صنعتی مورد توجه قرار می گیرد. به نظر می رسد PSM در تلاش است تا در بحران شخصیت بینهایت در بین همتایان خود شناخته شود.

Abstract

This paper reflects on purchasing & supply management (PSM) research in an industrial marketing perspective, using Industrial Marketing Management (IMM) as a proxy. A systematic review of IMM papers is conducted, demonstrating that a large and growing number of PSM papers have been published in IMM and that a large proportion of these rely on the IMP Interaction Approach as theoretical perspective. The paper discusses themes of PSM research and proposes three avenues of future PSM research for industrial marketing scholars: 1) theorizing on the concept of supply networks, 2) revisiting the notion of managing supply networks and 3) debating established “best practices” in PSM. The proposal is therefore to dedicate more research to develop further theory on supply networks and how to manage within supply networks, because there is a surprising lack of conceptual clarity as to the meaning of supply networks and the notion of managing supply networks. The paper argues that as increasing supply network complexity and risks, especially concerning sustainability, requires new thinking about how best to influence and manage supply networks.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا