دسته‌بندی نشده

معرفی مقاله در حوزه ی منابع IT، توانایی مدیریت دانش و مزیت رقابتی

چکیده

نقش IT در مدیریت دانش همیشه یک موضوع بحث برانگیز در منابع و کار است. اگرچه اسنادی در مورد رابطه بین منابع فناوری اطلاعات و مدیریت دانش وجود دارد ، اما اطلاعات کمی در مورد منابع مختلف فناوری اطلاعات که این رابطه را توضیح می دهند وجود دارد. ما دو جریان تحقیق در حال ظهور را در مدیریت دانش ترکیب می کنیم و با بررسی نقش تعهدات منابع در استفاده از منابع بالقوه ، منابع لینک های مدیریت دانش فناوری اطلاعات را گسترش می دهیم. داده های 168 سازمان در چین نشان می دهد که شواهد تجربی وجود دارد که سه نوع منابع IT (یعنی زیرساخت فناوری اطلاعات ، فناوری اطلاعات پرسنل و ارتباطات فناوری اطلاعات) تأثیر مثبتی بر توانایی مدیریت دانش (KMC) دارند که برای رقابت مناسب است . علاوه بر این ، این مطالعه همچنین دو تأثیر مثبت تقریباً متوسط ​​تعهدات منابع بر رابطه KMC فناوری اطلاعات و منابع را نشان می دهد. به طور خاص ، تعهد منابع مستقیم و فعال KMC به KMC و تأثیر منابع ارتباطی IT و IT بر KMC را تقویت می کند. ما درباره پیامدهای نظری و عملی نتایج بحث کردیم.

مقدمه

توسعه دهندگان فناوری اطلاعات و مدیریت دانش یکی از دلایل مهم مدیران و دانشمندان برای ایجاد مزیت های رقابتی در دهه های آینده بوده است. محیطی که همیشه در حال تغییر است ، ظهور توانایی های مدیریت دانش (KMC) را موجب می شود ، که این توانایی های اصلی سازمان ها برای بهبود عملکرد شخصی ، نوآوری ، توانایی های سازمانی و مزیت های رقابتی است. KMC می تواند به عنوان توانایی یک فرایند سازمانی برای بسیج و گسترش منابع دانش بنیان برای دستیابی به مزیت رقابتی تعریف شود. به عنوان مثال ، شرکت الکترونیکی و مهندسی آلمان (زیمنس) آلمان به منظور بهبود عملکردهای تجاری و افزایش ارزش مشتری ، به شدت در سیستم مدیریت دانش در ShareNet شرکت کرده است ، بنابراین یک سازمان دانش ایجاد می کند. فناوری اطلاعات ، به ویژه افزایش و عمق استفاده از شبکه های ارتباطی و اینترنت ، روشی سریع ، ایمن و راحت را برای کسب ، به اشتراک گذاری و ذخیره دانش با افزایش همکاری و کاهش هزینه ها به ارمغان آورده است. (محمد ، اسکانتانسکی و موری ، 2006) فناوری اطلاعات می تواند مدیریت دانش را افزایش دهد تا یک مزیت رقابتی بدست آورد. طبق گزارش اولویت مدیریت دانش 2015 ، 93٪ از سازمانها بودجه اختصاص یافته به مدیریت دانش را دارند و 61٪ از سازمانها به برنامه مدیریت دانش پاسخ مثبت داده اند (APQC، 2015).

Abstract

The role of information technology (IT) in knowledge management has always been a debatable topic in literature and practice. Despite existing documentation regarding the relationship between IT resource and knowledge management, limited information is available on the different types of IT resources describing this relationship. We integrate two research streams emerging in knowledge management and extend the literature on IT–knowledge management linkage by investigating the moderating role of resource commitment to invoke a contingent resource perspective. Data from 168 organizations in China provide empirical evidence that three types of IT resources (i.e., IT infrastructure, IT human, and IT relationship) positively affect knowledge management capability (KMC), which is positively related to competitive advantage. Furthermore, this study identifies two positive quasi-moderating effects of resource commitment on the IT resource–KMC relationship. Specifically, resource commitment directly and positively enhances KMC, and strengthens the effects of IT human and IT relationship resources on KMC. We discuss the theoretical and practical implications of the results.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا