دسته‌بندی نشده

معرفی مقاله در حوزه ی اثرات لوگو های تایپ فیس ناقص بر روی تصورات و ادراک مصرف کننده

چکیده

این مطالعه اثر آرم های ناقص حروف را بر درک مصرف کنندگان از شرکت بررسی می کند. در این آرم ها ، قسمت هایی از شخصیت نام شرکت به عمد از بین رفته یا خالی مانده است ، که نوعی ابهام ادراکی ایجاد می کند. سه مطالعه نشان می دهد که اگرچه آرم های ناقص حروف تأثیر منفی بر اعتماد ادراک شده از شرکت دارند ، اما بر نوآوری ادراک شده شرکت تأثیر مثبت دارند. اعتبار اولیه به وضوح قابل درک آرم بستگی دارد ، در حالی که اعتبار بعدی به جذابیت درک شده آن بستگی دارد. علاوه بر این ، آرم های ناقص حروف دارای تأثیر سو ad بر نگرش کلی نسبت به شرکت هستند ، به ویژه برای مصرف کنندگان که به جای ارتقا focus ، بر اجتناب تمرکز دارند. این یافته ها حاکی از آن است که شرکتها باید از آرم های ناقص حروف در حدی که اعتبار برای آنها مهم است یا احتمال دارد مشتریان روی اجتناب تمرکز کنند ، خودداری کنند. با این حال ، چنین آرم هایی ممکن است توسط مصرف کنندگان متمرکز بر تبلیغات استفاده شود ، و همچنین می تواند به عنوان ابزاری برای نمایش نوآوری شرکت مورد استفاده قرار گیرد.

The Impact of Incomplete Typeface Logos on Perceptions of the Firm

abstract

This research investigates the influence of incomplete typeface logos on consumer perceptions of the firm. In these logos, parts of the characters in the company name are intentionally missing or blanked out, giving rise to a form of perceptual ambiguity. Three studies demonstrate that although incomplete typeface logos have an unfavorable influence on perceived firm trustworthiness, they have a favorable influence on perceived firm innovativeness. The former influence is tied to the logo’s perceived clarity, while the latter influence is tied to its perceived interestingness. Furthermore, incomplete typeface logos have an unfavorable influence on overall attitude toward the firm, but only for consumers with a prevention, rather than promotion, focus. These findings suggest that firms should avoid incomplete typeface logos if perceptions of trustworthiness are critical or if consumers are likely to have a prevention focus. However, such logos may be successfully employed with promotion-focused consumers, and they may be used as a tool to position a firm as innovative

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا