دسته‌بندی نشده

معرفی مقاله تحت عنوان « چه کسی سوال درست را می پرسد؟ الگوها و تنوع در مکتوبات ایجاد سرمایه گذاری جدید »

مقدمه

کارآفرینی یکی از محبوب ترین زمینه های تحقیقات مدیریتی در 30 سال گذشته بوده است و از اوایل دهه 1990 رشد کم و بیش زیادی داشته است. با وجود سابقه طولانی تحقیقات کارآفرینی ، می توان دریافت که تحقیقات اولیه بر روحیه کارآفرینی در قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم متمرکز شده است ، تحقیقات منظمی بیشتر در دهه 1980 ، حداقل در بین دانشجویان رشته مدیریت انجام شده است. در ابتدا ، تحقیق تحت تأثیر علاقه تحقیقاتی کارآفرینان فردی و تلاش آنها برای نشان دادن شخصیت و ویژگی های آنها بود. با این وجود ، این تحقیق مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

INTRODUCTION

During the last 30 years, entrepreneurship has become one of the most popular fields of research in management studies, having grown more or less exponentially since the early 1990s. Although entrepreneurship research has a very long history – we can fi nd early research with a focus on entrepreneurship as long ago as the eighteenth and nineteenth centuries – more systematic research emerged during the 1980s, not least among management scholars. Initially the research was dominated by an interest in searching for the entrepreneur as an individual and attempting to reveal his/her personality and traits. However, this research was strongly criti­cized and by the late 1980s there was a systematic shift in entrepreneurship research, from a focus on the entrepreneur as an individual towards the entrepreneurial process and behaviour

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا