دسته‌بندی نشده

معرفی مقاله با عنوان شناسایی رهبر یک ایده

مقدمه

تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی به ما امکان می دهد بینش ارزشمندی در مورد ساختار پویا و جریان اطلاعات جمعیت های خاص بدست آوریم. این جمله صحیح است زیرا تعاملات بی شماری در اینترنت وجود دارد. یکی از راه های تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی در نظر گرفتن افراد خارج از جریان اصلی است. ایده رهبر افرادی هستند که می توانند مردم را تحت تأثیر قرار دهند و افراد را در مناطقی مانند مراقبت های بهداشتی شناسایی کنند تا آگاهی پیدا کنند. مفید بنابراین باید اقدامات لازم برای شناسایی این رهبران انجام شود. در این فصل روشهایی برای شناسایی رهبران اندیشه ، مزایا و معایب روشهای مختلف و روشهای کلی برای شناسایی و تأثیرگذاری بر رهبران معرفی می شود. معمولاً اساس شخص دارای نفوذ در یک شبکه ارتباطی تأثیر دیدگاه های وی در این زمینه است. ساختار این فصل به شرح زیر است: قسمت دوم شامل تعاریف مسئله و مثالهای عملی است. قسمت سوم روشهای مختلفی را برای شناسایی رهبران عقیدتی معرفی می کند و آنها را بر اساس نوع داده های تحلیل شده طبقه بندی می کند. توصیف سطح بالاتر از شخص. روش ارائه شده است و بخش پنجم نتیجه گیری را خلاصه می کند.

OPINION LEADER DETECTION

Analyzing social networks allows one to gain valuable insights into the structure, dynamics, and   flow of information within a group of people.  This claim is especially true considering the number  of interactions the Internet facilitates as a social communication framework. A task in the field of social network analysis is identifying relevant or out of the ordinary individuals. Among these, opinion leaders are individuals who can influence and shape the opinions of others. Identifying opinion leaders is useful in domains such as health care, for raising awareness on  important  issues, in advertising and marketing, or in the political domain. Therefore it is important to have methods and measures to objectively and accurately detect opinion leaders. This chapter presents approaches that can be used for detecting opinion leaders and discusses the advantages and drawbacks of different types of methods in different contexts. We also present general methods for identifying leaders or influencers, on the basis of the idea that an influential or important individual in a social network, or more generally a communication network, is likely to be an opinion leader as well.The chapter is structured as follows: Section 2 contains the problem definition and application examples. Section 3 contains a description of various approaches for identifying opinion leaders, classified in categories based on the type of data analyzed. Section 4 contains a high-level critical discussion of the approaches presented. The chapter ends with concluding remarks in Section 5

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا