دسته‌بندی نشده

معرفی مقاله با عنوان تجارب مصرف کننده، نگرش و مقاصد رفتاری برای خدمات آنلاین تحویل غذا

خلاصه
به طور کلی ، تحقیقات گذشته بیشتر به نگرش مصرف کننده نسبت به خدمات آنلاین / خرده فروشی پرداخته است و محققان به تجربیات مصرف کننده در زمینه خدمات تحویل آنلاین غذا (OFD) اشاره اندکی داشته اند. هدف از این مطالعه بررسی رابطه ساختاری بین انگیزش راحتی ، مطلوبیت پس از استفاده ، انگیزه لذت جویی (لذت گرایی) ، گرایش به صرفه جویی در وقت ، تجربه قبلی خرید آنلاین ، نگرش مصرف کننده و میل رفتاری برای خدمات OFD. این مطالعه یک مدل تحقیق نظری یکپارچه را بر اساس یک چارچوب احتمالی و یک مدل تداوم فناوری اطلاعات گسترده ارائه می دهد. 224 پرسشنامه معتبر برای آزمون آزمایشی مدل تحقیق با استفاده از رویکرد مدل سازی کوچکترین مسیر مربع (PLS) تکمیل شد. نتایج نشان می دهد که فرضیه های پیشنهادی پشتیبانی می شوند ، به جز رابطه بین تجربه قبلی خرید آنلاین و ابزار پس از استفاده. مفاهیم و محدودیت های عملی مورد بحث قرار گرفته است.

Consumer experiences, attitude and behavioral intention toward online food delivery (OFD) services

ABSTRACT

Prior research has mostly examined consumer attitudes toward online services/retailing in general and a few researchers have addressed consumer experiences with online food delivery (OFD) services. The purpose of this study is to examine the structural relationship between convenience motivation, post-usage usefulness, hedonic motivation, price saving orientation, time saving orientation, prior online purchase experience, consumer attitude and behavioral intention towards OFD services. The study proposes an integrative theoretical research model based on the Contingency Framework and Extended Model of IT Continuance. 224 valid questionnaires were collected to empirically test the research model using the partial least square (PLS) path modeling approach. The results imply that the proposed hypotheses were supported, except for the relationship between prior online purchase experience and post-usage usefulness. Practical implications and limitations are discussed.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا