دسته‌بندی نشده

معرفی مقاله با عنوان “به چه دلیل شرکت‌ها ساختارهای ناملموس را افشا می‌کنند یا نمی‌کنند؟”

این مقاله 22 مصاحبه با 11 مدیر از 30 شرکت بزرگ وارد شده در بازار سرمایه بورس انجام داده است که هر شرکت نماینده یک صنعت است.

این مصاحبه به بررسی دیدگاه های مدیران ارشد در مورد آشکار سازی ساختارهای نامشهود در گزارش های سرمایه گذاری مالی سالانه آنها می پردازد. در این مقاله 20 منبع نامشهود در 10 دسته نامشهود معرفی می شود. این داده ها را از طریق تجزیه و تحلیل عینی محرمانه تجزیه و تحلیل می کند و آنها را به عنوان پاسخ های اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی به سهامداران بررسی می کند.

با بررسی متقابل اطلاعات به دست آمده از مصاحبه با گزارش های اطلاعاتی سالانه ، این مقاله پنج دلیل کلی برای افشا و عدم افشا را مشخص می کند. تفکر مشترک به این معنی است که آنها شهروندان خوب و قانونی هستند ، از حمایت دولت برخوردار می شوند ، اعتماد به نفس در افشای اطلاعات را جلب می کنند و توجه را از مشکلات بی هویتی منحرف می کنند. این مقاله به بررسی عواقب کشف مشروعیت مدیریت اجتماعی و گروه های سیاسی منافع ، و همچنین مدیریت سیگنال های اقتصادی در گروه های ذینفع می پردازد.

عدم کشف در مدیریت سیگنالهای اجتماعی و سیاسی گروههای ذینفع حاصل می شود. این نتایج به ایجاد ارتباط مبتنی بر شواهد برای درک افشا و عدم افشای دارایی های نامشهود برای جذب سرمایه مالی برای شرکت ها کمک می کند.

مطالعات قبلی انواع مختلف مشاغل نامشهود را در شرکت هایی با اهداف مختلف بررسی کرده است. مطالعات متعدد بدون انتقاد تصدیق کرده اند که کسانی که افشاگری های نامشهود را گزارش می دهند همه چیز راجع به عملکرد شرکت می گویند (دیگان ، 2002). وی خاطرنشان کرد که مردم توجه زیادی به درک انگیزه های شرکت برای افشای اطلاعات دارند و این انگیزه ای است که شرکت ها برای اثبات حقانیت فعالیت های خود استفاده می کنند. دین استدلال می کند که نظریه قانونی بودن که در حال حاضر استفاده می شود ، نیاز به اصلاح نظری بیشتری دارد.

وی با پذیرش این دعوت ، اطلاعات را از طریق مصاحبه با مدیران ارشد که اطلاعات آنها در افشای سالانه موجود است ، جمع آوری کرده است. در این تجزیه و تحلیل از اطلاعات مصاحبه برای توصیف نقش هایی که مشخصه رقابت نامحسوس در زمینه های اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی شرکت است ، استفاده می شود.

Abstract

This study conducts 22 interviews with the directors of 11 firms chosen from the top 30 listed firms by market capital on the Colombo Stock Exchange, with each firm representing an industry. The interviews explore senior executives’ views about disclosing the structural intangibles in annual reports to attract financial investments. The study identifies 20 intangible resources in 10 intangible classes. It analyzes the interview data using latent thematic analysis and explores them as responses to social, political, and economic interest groups. Corroborating interview data with annual report data, this study identifies five broad reasons for disclosure and non-disclosure. Build empathy, show they are good corporate citizens, win government support, and build confidence are about disclosure, and divert attention from issues at hand is about non-disclosure. This study finds that disclosure results in managing legitimacy of the social and political interest groups, and also in managing impressions of the economic interest group. Non-disclosure results in managing impressions of the social and political interest groups. The findings contribute to building an evidence-led theoretical connection to understand the structural intangibles disclosed and not disclosed to attract financial investment to firms

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا