دسته‌بندی نشده

معرفی مقاله با عنوان اطلاعات مبتنی بر مکان: بعد جدیدی از هوش تجاری در مدیریت استراتژیک مالی

بررسی اجمالی

3000 سال افق جدیدی را برای سازمان گشود و پایداری آن تا حد زیادی به عقل سازمان بستگی داشت. همانطور که می دانید هوش به عنوان یک مفهوم کلی مولفه های مختلفی دارد و بسته به نوع کاربرد در زمینه استفاده در عناوین مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. با هوش تجاری برخورد کنید و با آن کنار بیایید. این ادغام بعد جدیدی از هوش تجاری را به نام اطلاعات مبتنی بر مکان باز می کند. ورودی اطلاعات مکان یکپارچه در تجارت شما LI نامیده می شود. به طور کلی ، شرکت ها می توانند اطلاعات مکانی را به برنامه های هوش تجاری تبدیل کنند که در خدمت همه جنبه های شرکت باشد. انتظارات زیادی برای این بعد جدید از هوش وجود دارد و این بعد آینده روشنی دارد.

مقدمه

بسیاری از شرکت ها در دنیایی از اطلاعات موجود که می تواند اثربخشی ، کارایی و سودآوری آنها را بهبود بخشد ، فرو ریخته اند. متأسفانه به نظر می رسد اکنون تعداد کمی از شرکت ها از وجود چنین منابعی بهره مند شده یا آن را تشخیص می دهند. این اطلاعات نه تنها در بیشتر سازمانهای مدرن رایج است ، بلکه باعث تشویق مدیران سازمان می شود تا اقدامات عمیق را همانطور که می خواهند انجام دهند. به طور خلاصه ، داده ها و اطلاعات مانند یک معدن طلای بکر است که جمع آوری ، تجزیه و تحلیل و استفاده از آن آسان تر از حد انتظار است. معدن طلای دست نخورده شامل جمعیت شناسی ، آمار و علوم اقتصادی ، جغرافیا ، فیزیک و سایر ویژگی های مربوط به مکان ، از جمله محیطی است که توسط این سازمان اداره می شود ، تعامل با مشتریان و تجارت است. اطلاعات همچنان وجود دارد که مورد توجه قرار نگیرند ، درست همانطور که درختان در جنگل بی سر و صدا قطع می شوند به طوری که هیچ کس متوجه نمی شود. اطلاعات فقط هنگام جمع آوری و تحلیل سازمان مربوط می شود و نتایج حاصل از آنالیز در فرآیند تصمیم گیری سازمان مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال ، داده های مطلق در مورد جمعیت شهری معیار نامناسبی برای پتانسیل بازار است. در نظر گرفته شده است. داده های مرتبط ، مانند موقعیت مکانی یک شرکت با نرخ جمعیتی منطقه ای ، می توانند اطلاعات مبتنی بر مکان در نظر گرفته شوند. مطالعات نشان می دهد که بیش از 80٪ کل داده های نگهداری شده توسط سازمان های سراسر جهان حاوی مفهوم مکان است. این همان راه حل تحلیلی است که از روشهای مدیریت ارتباط با مشتری در دهه گذشته استفاده کرده است. اطلاعات مبتنی بر مکان توسط سازمانهایی ارزیابی می شود که از آخرین فن آوری و تجزیه و تحلیل آن استفاده می کنند تا به مدیران سازمان و مشتریان کمک کنند تا به همان اندازه مهم تصمیم بگیرند. استفاده از داده های جمعیتی و اقتصادی ، جغرافیای فیزیکی و سایر داده های مربوط به موقعیت مکانی برای شناسایی الگوها ، خطرات و فرصت هایی که شناسایی آنها با تجزیه و تحلیل بسیاری از صفحات اصلی اطلاعات شرکت دشوار است ، مورد استفاده قرار می گیرد. این کمک خواهد کرد. برای اقتصاد ، بیمه ، ارتباطات از راه دور و خرده فروشی ، اطلاعات مبتنی بر مکان دارای مزایای خاصی مانند افزایش درآمد ، کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری سازمانی است ، اما متأسفانه بسیاری از مدیران از این فناوری استفاده می کنند. پشیمان شده اند قبول ندارم

Location-Based Intelligence: A New Dimension of Business Intelligence in Financial Strategic Management

Abstract

The third millennium has opened a new horizon for organizations and their sustainability has become largely dependent on their intelligence. As we know, intelligence as a general concept has various components and thus has received different titles due to the type of application for which it is used. We deal in this research with location-based intelligence, which results from integration of geolocation and business intelligence. This integration leads to a new dimension of business intelligence called location-based intelligence (LBI). LBI is defined as the arrival of the location-related integrated information in business. In general, companies can turn the location data into the application programs of business intelligence to be useful for every aspect of the organizations. The expectations of this new dimension of intelligence are great and this dimension has a brilliant future.

Most companies have been overwhelmed in a world of ready-made and easy-to-access information whereby they can improve their efficiency, effectiveness and profitability. Unfortunately, there are presently few companies which take advantage of this rich source of data or which seem to be aware of the existence of this source of data. These data not only have become widespread i most of the modern organizations, but they also call the leaders of organizations for as deep an exploration in themselves as they wish. Data are, in short, the same as an untapped gold mine that can be gathered, analyzed and used easier than expected (Maydanchik, 2007: 14). This untapped gold mine includes demographic and economic sciences, physical geography and other characteristics relevant to location such as the environmental space where the organization works, interacts with its customer and does business. Just like trees which are cut down in forest silence of which no one becomes aware, data also continue their existence unnoticed by anyone. Data are valuable for an organization only when they are collected and analyzed and the results of their analysis are made use of in the organization’s decision-making process (Batini, 2010:165). For instance, absolute data, like the population rate of a city, is considered an inappropriate criterion for the market’s potential, whereas relevant data such as suitability of a company’s locations with the local population rate can be regarded as true location-based intelligence. According to the results of studies (Jaworski, 2010), over 80 percent of the whole data kept by organizations throughout the world involve a location-related content. Just like the analytical solutions with customer relationship management style related to the past decade, location-based intelligence also creates value for organizations by taking advantage of the modern technologies and analyzing them, helping the executive managers and the organization-level users equally to make sound important decisions

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا