دسته‌بندی نشده

سیستم های هماهنگی کاربر در آموزش اتوکد

یکی از مواردی که در نرم افزار اتوکد ممکن است به آن برخورد کرده باشید UCS است. در این بخش از نکات کاربردی آموزش اتوکد برای یادگیری autocad در مورد دلیل اهمیت UCS و نحوه ی استفاده از آن بیشتر توضیح خواهیم داد. UCS بخش مفیدی است چون به کاربر کمک می کند تا بتواند مدل های 3 بعدی و 2 بعدی را بهتر طراحی کند و باعث سهولت کار می شود. برای یافتن بخش مربوط به UCS می توانید با کلیک روی QuickFind به سرعت آن را پیدا کنید.

آموزش اتوکد
UCS چیست و چرا به آن احتیاج دارم؟
نرم افزار اتوکد زندگی خود را به عنوان یک برنامه پروژه 2D آغاز کرده است. برای 3D طراحی نشده است. تقریباً همه تیم های طراحی و ویرایش اتوکد با آموزش اتوکد به این نتیجه رسیده و با 2D کار می کنند (یادداشت ها – دستوراتی مانند 3DPOLY و 3DFACE). سازندگان اتوکد 3D را در برنامه گنجانده اند و آنها به روشی برای اجرای برنامه بدون بازنویسی کامل آن نیاز داشتند. نحوه استفاده از آن UCS ، User Coordination Systems نامیده می شود.

کد UCS
هنگامی که برای اولین بار بعد از دوره آموزش اتوکد نرم افزار اتوکد را اجرا می کنید ، یک نمای طرح برای منطقه تصویر ارائه می شود. در گوشه پایین سمت چپ ناحیه گرافیکی نمادی وجود دارد به نام نماد UCS. نماد مشابه تصویر سمت راست است و 3 اطلاعات خاص را نشان می دهد. ابتدا این نماد دارای یک X و یک پیکان است که در پایین صفحه نمایش داده می شود. دوم ، همان شکل Y است ، از پایین سمت چپ صفحه به سمت بالا.

دو قسمت اول نماد موقعیت و جهت انتقال X و Y را نشان می دهد. هنگامی که بر روی ناحیه صفحه نمایش حرکت می کنید ، با مشاهده ناحیه وضعیت تراز در پایین سمت چپ صفحه (X، Y، Z) می توانید تغییرات مختصات X و Y را مشاهده کنید. مختصات X و Y در جهت نشان داده شده با نماد UCS افزایش می یابد. با هماهنگی منطقه ای ، انتقال Z مستقیماً از صفحه به ما منتقل می شود. اگر یک تصویر جدید باز کنید ، مختصات Z به عنوان “0.0000” در نوار وضعیت ظاهر می شود و هنگام جابجایی مکان نما تغییر نمی کند زیرا فقط در صفحه XY حرکت می کنید. سومین اطلاعات در UCS حرف W برای “جهان” است و نشان می دهد که شما از یک سیستم هماهنگی جهانی استفاده می کنید.

می توانید GPS واقعی را تصور کنید. بعد از آموزش اتوکد میتوانید ببینید صفحه تصویری دو بعدی را که هنگام اجرای اتوکد در برنامه مشاهده می کنید ، می توان ردپا در نظر گرفت. این هواپیما به هواپیمای XY معروف است.

همانطور که در بالا ذکر شد ، تقریباً تمام تصاویر اتوکد 2D هستند. به عنوان مثال ، برای ترسیم یک ناحیه باز ، می توانید یک مستطیل روی نقشه ایجاد کنید و سپس از ویژگی های ویرایش برای ضخیم شدن آن استفاده کنید. توجه داشته باشید که شما فقط برای تولید این جعبه سه بعدی به صورت دو بعدی کار می کنید. برای ایجاد جلوه سه بعدی ، فقط یکی از پارامترهای مستطیل 2D ، یعنی ضخامت را تغییر دهید. با دیدن آموزش اتوکد تایید میکنید که هیچ تصویر سه بعدی واقعی ایجاد نشده است.

این روش آموزش اتوکد برای اشیا 3D سه بعدی ساده بسیار خوب عمل می کند ، اما فرض کنید شما می خواهید روی یکی از چهره های عمودی مربعی که تازه ترسیم کرده اید دایره ای بکشید. فقط با GFCS این امر غیرممکن است زیرا مدارها (مانند بسیاری دیگر از موجودات اتوکد) فقط در صفحه XY ترسیم می شوند.

اتوکد با حرکت دادن هواپیمای XY به موقعیت متفاوت ، این مسئله را دور می زند. به عنوان مثال ، برای رسم دایره در شکل عمودی مربع ، باید صفحه XY را به گونه ای حرکت دهید که با سطح عمودی جعبه تراز شود (در همان صفحه).

با حرکت دادن صفحه XY ، شما طبق تعریف سیستم مختصات را تغییر می دهید. در واقع ، اتوکد این اندازه گیری را انجام می دهد و آن را دور می زند. برای متحرک سازی صفحه XY ، کاربر (یعنی شما) باید یک سیستم مختصات جدید ایجاد کند ، به عبارت دیگر ، شما باید سیستم مختصات کاربر را با استفاده از آموزش اتوکد مشخص کنید.

این آموزش اتوکد توضیح می دهد که UCS چیست ، چرا به آن نیاز داریم و چگونه از آن استفاده کنیم. استفاده صحیح از UCS با اتوکد کلید تولید مدل های سه بعدی خوب است و همچنین می تواند به کار دو بعدی کمک کند. اگر می خواهید به سرعت توضیحات گزینه های UCS را پیدا کنید ، روی دکمه مناسب در نوار ابزار QuickFind زیر کلیک کنید.

UCS UCS نامگذاری مجدد UCS UCS UCS جهان سابق Object UCS مشاهده UCS مبدا UCSZ Axis Vector UCS3 Point UCS X Axis Rotate UCSY Axis Rotate UCSZ Axis Rotate UCS
UCS چیست و چرا به آن احتیاج دارم؟
نرم افزار اتوکد زندگی خود را به عنوان یک برنامه پیش نویس 2 بعدی آغاز کرد. برای 3D طراحی نشده است. تقریباً تمام دستورات طراحی و ویرایش اتوکد فقط به صورت 2 بعدی کار می کنند (موارد استثنایی دستوراتی مانند 3DPOLY و 3DFACE هستند). در Autodesk ، سازندگان اتوکد 3D را در برنامه گنجانده اند و برای انجام این کار بدون بازنویسی کامل برنامه ، به روشی نیاز داشتند. روشی که آنها تصمیم به استفاده از آن گرفتند به UCS ، سیستم های هماهنگی کاربر معروف شد.

کد UCS
هنگام شروع اتوکد برای اولین بار بعد از آموزش اتوکد ، یک نمای طرح برای منطقه نقاشی ارائه می شود. در گوشه پایین سمت چپ ناحیه گرافیکی نمادی وجود دارد که به عنوان نماد UCS شناخته می شود. نماد مانند تصویر در سمت راست به نظر می رسد و 3 اطلاعات خاص را نشان می دهد. ابتدا این نماد دارای یک X و یک پیکان است که از پایین به پایین در پایین صفحه نشان داده شده است.

دوم ، این نماد دارای شکل Y با پیکان است که از پایین به بالا در امتداد سمت چپ صفحه قرار دارد. این دو قسمت اول نماد ، موقعیت و جهت محورهای X و Y را نشان می دهد. هنگامی که اشاره گر بر روی ناحیه صفحه حرکت می کند ، با مشاهده ناحیه وضعیت هماهنگی در پایین سمت چپ صفحه (X ، Y ، Z) می توانید تغییر در مختصات X و Y را مشاهده کنید. مختصات X و Y در جهت نشان داده شده با نماد UCS افزایش می یابد. هماهنگی منطقه دولت به طور ضمنی ، محور Z به طور مستقیم از صفحه به سمت ما است.

اگر به تازگی نقاشی جدیدی باز کرده باشید ، مختصات Z به صورت “0.0000” در نوار وضعیت ظاهر می شود و هنگام حرکت مکان نما تغییر نمی کند زیرا فقط در صفحه XY حرکت می کنید. سومین اطلاعات در UCS حرف W برای “world” است و نشان می دهد که شما از سیستم هماهنگی جهانی استفاده می کنید.

شما می توانید GPS را نماینده دنیای واقعی تصور کنید. صفحه نقاشی دو بعدی را که هنگام شروع اتوکد در برنامه مشاهده می کنید ، می توان زمین زیر پایتان دانست. این هواپیما به هواپیمای XY معروف است.

همانطور که در بالا در آموزش اتوکد ذکر شد ، تقریباً تمام نقاشی ها با اتوکد به صورت 2 بعدی اتفاق می افتد. به عنوان مثال برای رسم یک مربع انتهای باز ، می توانید یک مستطیل را در نقشه ترسیم کرده و سپس از Change Properties برای ضخامت آن استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای تولید این جعبه سه بعدی ، شما فقط به صورت دو بعدی کار می کنید. برای تولید جلوه سه بعدی ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یکی از پارامترهای مستطیل های 2 بعدی را تغییر دهید ، یعنی ضخامت آنها. هیچ نقاشی واقعی 3D انجام نشده است.

این روش برای اشیا 3D سه بعدی ساده بسیار خوب عمل می کند ، اما فرض کنید شما می خواهید روی یکی از چهره های عمودی مربعی که تازه ترسیم کرده اید دایره ای بکشید. فقط با GFCS این امر غیرممکن است زیرا مدارها (مانند بسیاری دیگر از موجودات اتوکد) فقط در صفحه XY ترسیم می شوند.

اتوکد با حرکت دادن هواپیمای XY به موقعیت متفاوت ، این مسئله را دور می زند. به عنوان مثال ، برای رسم دایره در شکل عمودی مربع ، باید صفحه XY را به گونه ای حرکت دهید که با سطح عمودی جعبه تراز شود (در همان صفحه).

با حرکت دادن صفحه XY ، شما طبق تعریف سیستم مختصات را تغییر می دهید. در واقع ، اتوکد این اندازه گیری را انجام می دهد و آن را دور می زند. برای متحرک سازی صفحه XY ، کاربر (یعنی شما) باید یک سیستم مختصات جدید ایجاد کند ، به عبارت دیگر ، شما باید سیستم مختصات کاربر را مشخص کنید.

 

قبل از اینکه نگاهی به سایر گزینه های دستور UCS بیندازیم ، بیایید نگاهی به دستور دیگری بیندازیم که می تواند در کار با UCS زندگی را آسان کند.

بالای صفحه

رهبری UCSICON
از دستور UCSICON برای کنترل نحوه نمایش نماد UCS استفاده می شود. در مثال های بالا ، شما با کد UCS در موقعیت پیش فرض کار می کنید ، اما دو گزینه وجود دارد که توسط دستور UCSICON ارائه می شود که می تواند به جلوگیری از برخی ابهامات بصری کمک کند. مثال زیر را ببینید: این دو تصویر مکعبی را نشان می دهد. مکعب سمت چپ دارای UCS به صورت جلوی خود و مکعب سمت راست UCS با صورت پشتی تنظیم شده است. به مشکل توجه کنید. با مشاهده کد UCS نمی توانید بفهمید.

با استفاده از گزینه ORigin برای دستور UCSICON می توانید این مشکل را حل کنید.

یک مکعب ساده مانند مکعب بالا رسم کنید و UCS را روی صورت جلو تنظیم کنید. سپس با تایپ کردن “UCSICON” بر روی صفحه کلید ، دستور UCSICON را شروع کنید.

روشن / خاموش / همه / Noorigin / ORigin <Off>:

گزینه های ساده دستور:

OFF ، پیش فرض ، نماد UCS را خاموش می کند. اگر در حال کار با یک نقاشی پیچیده هستید و نماد مانع شما می شود ، این می تواند مفید باشد. همچنین اگر در حال ایجاد یک فایل اسلاید اتوکد یا بیت مپ با SAVEIMG هستید و نمی خواهید این نماد روی تصویر ظاهر شود ، مفید است.

روشن ، کد UCS را در صورت خاموش بودن مجدداً راه اندازی می کند. به هر حال ، هر تغییری در وضعیت نماد UCS در مورد همه نمای دید ، نه فقط در نمای نمای فعلی اعمال می شود. Noorigin ، نماد UCS را در گوشه پایین سمت چپ ویوپرت نمایش می دهد ، مهم نیست که منشا UCS کجا باشد.

ORigin ، نماد UCS را در موقعیت اصلی UCS نشان می دهد. همچنین می توانید از فهرست کشویی View (View / Display / UCS Icon / Options) بین گزینه های On / Off و ORigin / Noorigin جابجا شوید. نماد UCS روی ON تنظیم شده است و وقتی این گزینه ها به عنوان علامت گذاری شده در منو نشان داده شوند ، در Origin که در آموزش اتوکد مشخص است نمایش داده می شوند.

OR را تایپ کنید تا گزینه ORigin را انتخاب کرده و کلید RETURN را بزنید. توجه داشته باشید که نماد UCS به گوشه پایین سمت چپ جلوی مکعب می پرد. حالا UCS را در پشت مکعب انتخاب کنید و ببینید چه اتفاقی می افتد.

همانطور که مشاهده می کنید ، با استفاده از گزینه ORigin از دستور UCSICON ، می توانید اطمینان حاصل کنید که هر UCS را انتخاب می کنید در موقعیت صحیح قرار دارد. مانند مثال قبلی هیچ ابهامی وجود ندارد.

توجه داشته باشید که وقتی این گزینه فعال می شود ، نماد یک صلیب کوچک در موقعیت اصلی نشان می دهد.نماد UCS فقط در صورتی که والدین در ویوپورت فعلی باشند در موقعیت اصلی نمایش داده می شوند. در غیر این صورت ، نماد در موقعیت پیش فرض خود نمایش داده می شود. با استفاده از دستور PAN می توانید دارایی UCS را از صفحه خارج کنید.

به یاد داشته باشید ، هنگامی که می خواهید کد UCS را به موقعیت پیش فرض خود بازگردانید ، فقط از گزینه Noorigin دستور UCSICON استفاده کنید.

گزینه های دستور UCS
بیایید اکنون برگردیم و گزینه های دستور UCS را بررسی کنیم.

مبدا / ZAxis / 3point / OBject / View / X / Y / Z / Back / Restore / Save / Del /؟ / <جهان>:

Origin ، Origin UCS با انتقال دارایی UCS موجود ، UCS جدیدی را تعریف می کند. جهت سطح XY بدون تغییر باقی می ماند. به عنوان مثال ، می توانید از این گزینه برای تغییر UCS از صورت جلوی مکعب به سمت عقب مکعب در مثال بالا استفاده کنید.

ادعای خودکار CAD:

نقطه مبدا <0،0،0>:

با یک برش شی مناسب ، موقعیت جدید دارایی UCS را انتخاب کنید.

ZAxis ، Z Axis Vector UCS UCS را با جهت اکستروژن خاص (محور Z مثبت) تعریف می کند. اتوکد موقعیت صفحه XY را بر اساس محور جدید Z تعیین می کند.

اتوکد ادعا می کند:

نقطه مبدا <0،0،0>:

قسمت مثبت محور Z را <default> نشان دهید:

در هر حالت ، با استفاده از Osnap موقعیت جدیدی را انتخاب کنید.

3point، 3 Point UCS اگر قسمت اصلی دستورات UCS را در بالا ندیدید ، باید واقعاً در این گزینه متخصص باشید.

OBject یا Object UCS به شما امکان می دهد با مراجعه به هر شی object به غیر از موجودیت چند خطی ، شبکه چند ضلعی یا پورت نمایش ، یک UCS جدید تعریف کنید. UCS جدید همان جهت اکستروژن را دارد که موجود مشخص شده است. منشأ UCS جدید و جهت گیری محور X آن طبق قوانین موجود در جدول فوق پیدا شده است. برای اشیا other غیر از چهره های سه بعدی ، صفحه XY جدید UCS هنگام ایجاد جسم در واقع موازی با صفحه XY خواهد بود. برای چهره های سه بعدی ، هواپیمای جدید UCS XY با سطح هم تراز می شود. اگر می خواهید یک چهره سه بعدی بکشید ، این می تواند بسیار مفید باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا