دسته‌بندی نشده

زیبایی قهوه ای: تصویر بدن، زنان لاتین و رسانه ها (دانلود مقاله)

مقدمه

هدف از این مطالعه استفاده از نظریه شناخت اجتماعی و نظریه مقایسه اجتماعی و نظریه تمدن برای بررسی چگونگی تأثیر چشم انداز رسانه بر ظاهر زنان لاتین و بررسی نقش هویت است. قومیت در توسعه تصویر بدن. گزاره انتقادی و توصیف مصرف رسانه و تعریف تصویر بدن که شامل مفاهیم اساسی برای درک بدن است. اطلاعات کامل مربوط به تشخیص سلامت روان نیز مورد بحث قرار گرفته است. مطالعه حاضر بر روی قومیت به عنوان یک عامل کلیدی در تعریف تصویر بدن برای درک بهتر این موضوع متمرکز است. این مطالعه نشان داده است که پیام های رسانه ای تأثیر مستقیمی در تعریف تصویر بدن زنان دارند. رسانه ها تصویر زن ایده آل را باریک و متناسب نشان می دهند ، زیرا او کمر بسیار باریکی و بالاتنه ای حجیم دارد. این تصویر با شادی و عشق همراه است. تحقیقات قبلی از رسانه ها برای کاهش عزت نفس ، افزایش آگاهی از خود ، اضطراب مربوط به بدن ، گسترش اختلالات خوردن و نارضایتی بدن استفاده کرده است. محققان زمانی تصور می کردند که فرهنگ های لاتین جذاب و لاغر بودن را نفی می کنند. کردن در حقیقت ، لاتین ها بیشتر از سفیدپوستان نارضایتی از بدن را گزارش کردند. با این حال ، برخی گزارش ها ادعا کردند که این دو گروه از نظر جسمی به یک اندازه ناراضی بودند. ویادریچ و همکاران ، گفتند که زنان لاتین به احتمال زیاد بدن منحنی دارند و از لاغر بودن فراتر می روند. این شرکت کنندگان از بدن خود ناراضی بودند اما مفهوم گسترده تری از فرهنگ خود را ترویج و تضمین می کردند ، علاوه بر تحصیل ، لاتین ها و زنان از هر قومی که می توانستند در یک گروه قرار بگیرند. در نظر گرفتن همه افراد لاتین در یک گروه همگن و ضد قومی می تواند کار را آسان کند ، اما همیشه نتایج مشترکی دارد. ما را قابل توسعه نمی کند. از نظر تأثیر رسانه ها ، مطالعه و مقایسه تفاوت های زیرگروه ها در یک محیط پویا مانند تلویزیون یا شبکه های اجتماعی از اصول این تحقیق است.

Brown Beauty: Body Image, Latinas, and the Media

The purpose of the present research is to use social cognitive theory, social comparison theory, and cultivation theory to explore how media viewing impacts the body image of Latina women, and to examine the role of ethnic identity in the development of body image.What follows is a review of the literature describing media consumption and body image, including core concepts and constructs pertaining to the perception of body. Epidemiological data for body image and relevant mental health diagnoses are also discussed. The present work focuses on ethnicity as a central contributor to the development of body image and examines key theories that contribute to the scholarly understanding of the development of body image.Research has fully established that media messages have an effect on female body image (e.g., Bell, Lawton, & Dittmar, 2007; Levine & Harrison, 2009; Tiggemann, Slater, Bury, Hawkins, & Firth, 2013). The media industry portrays the ideal female image in society as typically lighter- skinned and unrealistically proportioned, with an inordinately small waist and large bust. This image is perceived to be linked to happiness, desirability, and status (Tiggemann, 2005a; Tiggemann, 2005b; Tiggemann, Polivy, & Hargreaves, 2009). Previous research supports a relationship between media consumption and reduced self-esteem, increased self-consciousness, body-related anxiety, the development of eating disorders, and body dissatisfaction (Botta, 2000; Brown & Dittmar, 2005; Dittmar & Howard, 2004; Holland & Tiggemann, 2016; Martins & Harrison, 2012).Scholars once thought that Latin American cultures rejected thin bodies as unattractive (Goodman, 2002; Pompper & Koenig, 2004). Indeed, Latinas have reported greater body satisfaction than Caucasian women (Barry & Grilo, 2002). However, other evidence has indicated that Latina women report body dissatisfaction almost equal to that of Caucasian women (Lopez, Corona, & Halfond, 2013; Viladrich, Yeh, Bruning, & Weiss, 2009). Viladrich et al. (2009) found that Latina women reported a drive for thinness while simultaneously appreciating the curvier body type. These participants were unhappy with their own physical appearances but endorsed acceptance of a culture-wide pattern for a larger, fuller physique. In addition to being understudied, both male and female Latinos from diverse   ethnic   subgroup   heritages   (e.g.,  Puerto   Rican  Dominican American,  Mexican American,     etc.)  tend t be grouped     together. Considering Latinos as one homogenous, pan-ethnic group for research is often convenient but does not always lead to generalizable results because of the cultural differences among subgroups (Jurkowski, Kurlanska Ramos, 2010; Umana-Taylor & Fine, 2001). In terms of media effects, research accounting for subgroup differences with dynamic content, such as televised images and social networking sites, is a still in its infancy

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا