دسته‌بندی نشده

با استفاده از آموزش سینمافوردی و VRay یک صحنه داخلی ارائه دهید

در این آموزش مقدماتی از دوره رایگان کار با سینما فوردی ، شما می آموزید که چگونه صحنه های داخلی واقع گرایانه را در فیلم های 4D و Warriors ایجاد کنید. روز اول به مدل سازی اتاق و تمام مبلمان و روز دوم به مواد ، روشنایی ، رندر و کارهای پس از تولید اختصاص دارد.

سطح 1
پرونده “Interior1.c4d” را باز کنید (یا از ابتدا ادامه دهید). تمام فنجان های موجود در صفحه شی را انتخاب کرده و آنها را گروه بندی کنید (Alt + G). شی صفر را روی “جام” قرار دهید.

سطح 2
همین کار را برای مواردی که در صفحه شی ضرب می شوند (پرونده ها ، صندلی ها ، قلاب ها و …) انجام دهید.

مرحله 3
برای ادامه ی آموزش cinema 4d به تنظیمات پردازش (Ctrl + B) بروید.

مرحله 4
به زبانه جلوه ها رفته و Vray Bridge را از لیست انتخاب کنید.

مرحله 5
به برگه Antialiasing رفته و Type را به Adaptive DMC تغییر دهید. گزینه Filter را علامت بزنید و نوع Mitchell-Natural را تنظیم کنید. Radius Filter را روی 2 ، Blur را روی 0 و Ring را روی 0.33 قرار دهید.

مرحله 6
به برگه DMC Sampler بروید. مقدار قابل تنظیم را روی 0.75 ، آستانه سر و صدا را روی 0.005 و حداقل نمونه را روی 12 قرار دهید.

مرحله 7
به زبانه Indirect Lighting (GI) بروید و On GI را انتخاب کنید. “از پیش تعیین شده” را به “با کیفیت بالا” تغییر دهید.

مرحله 8
به برگه “Color Mapping” رفته و “Type” را به “Exponential” تغییر دهید. گزینه “Sub-pixel mapping” را علامت بزنید و “Clamp output” غیرفعال است. پنل تنظیمات رندر را ببندید.

مرحله 9
به “اشیا>> صحنه> دوربین” بروید.

مرحله 10
روی آن در پنل Object کلیک راست کرده و “VrayPhysicalCamera” را در بخش “VrayBridge Tags” انتخاب کنید.

مرحله 11
روی دوربین موجود در پنل Object کلیک راست کرده و “Protection” را در بخش “Cinema 4D Tag” انتخاب کنید. این به شما کمک می کند تا از حرکت تصادفی دوربین جلوگیری کنید.

مرحله 12
برچسب VrayPhysicalCamera را انتخاب کرده و به پنل Attributes بروید. “سرعت شاتر” را به 50 و “ISO Film” را به 150 تغییر دهید.

مرحله 13
به بخش “اشیا>> صحنه> نور بی نهایت” بروید. نور را در مختصات قرار دهید: -2500 سانتی متر ، 1500 سانتی متر و -1500 سانتی متر.

مرحله 14
در پنل Object بر روی Light کلیک راست کرده و “Target” را در بخش “Cinema 4D Tag” انتخاب کنید.

مرحله 15
برچسب “Destination” را در پنل Object انتخاب کنید ، سپس به پنل Attributes بروید. اکنون شی carpet فرش را از پنل Object به سمت شی Tar “Target” بکشید.

مرحله 16
در پنل Object بر روی Light کلیک راست کرده و VrayLight را در بخش “VrayBridge Tags” انتخاب کنید.

مرحله 17
برچسب VrayLight را انتخاب کرده و به پنل Attributes بروید. در برگه “نور خورشید” همه موارد را بررسی کنید. “ضریب توان” را به 1 و “شعاع فوتون ساطع کننده” را به 130 تغییر دهید.

مرحله 18
به برگه «مشترک» بروید و گزینه «فعال کردن سایه ها» را علامت بزنید. “Shadow Tilt” را روی 0.05 سانتی متر تنظیم کنید.

مرحله 19
حال باید از نشت پرتوهای نور به بالا به محل جلوگیری کنیم. صفحه جدیدی برای سقف ایجاد کنید و مختصات را به -50 سانتی متر ، 250 سانتی متر ، 0 سانتی متر تغییر دهید.

مرحله 20
نور را در ویرایشگر مخفی کنید.

مرحله 21
به پنل Materials بروید و با رفتن به “File> VrayMaterial” یک VrayMaterial جدید ایجاد کنید. آنها آن را “دیوار” نامیدند.

مرحله 22
روی ماده جدید دوبار کلیک کنید و “Diffuse Color” را به 80 ، 120 و 5 و “روشنایی” را به 90٪ تغییر دهید.

مرحله 23
مواد “Wall” را به اشیا wall دیواری در صفحه Object اختصاص دهید. برای این کار ، کافی است مواد را از پنل Materials به سمت Walls در پنل Object بکشید.

مرحله 24
یک ماده Vray جدید ایجاد کنید و آن را “Tiles” بنامید. روی آن دوبار کلیک کنید و “Textures Map” را در زیر برگه “لایه پراکنده 1” روی “Tiles” قرار دهید.

مرحله 25
اکنون بر روی “Tiles” کلیک کنید و رنگ ها را مطابق تصویر زیر تنظیم کنید. “عرض مورب” را روی 10٪ تنظیم کنید. شما می توانید با “الگو” هم بازی کنید ، اما من آن را با “مربع” گذاشتم.

مرحله 26
روی “لایه پراکنده 1” کلیک کنید و از کانالی که ایجاد کردیم کپی کنید.

مرحله 27
کانال “Bump” را بررسی کرده و در “Textures Map” جایگذاری کنید. “مقدار برآمدگی” را به 0.3 سانتی متر تغییر دهید و ماده را به شی block بلوک اختصاص دهید. برچسب ماده را در صفحه Object انتخاب کنید و “طرح ریزی” را به “Cubic” تغییر دهید. شمارش کاشی را در هر دو جهت به 5 تغییر دهید.

مرحله 28
یک ماده Vray جدید ایجاد کنید و آن را “چوب” بنامید. فایل woodTiles.jpg را در “لایه پراکنده 1” بارگذاری کنید. همین کار را در “لایه برآمدگی” انجام دهید. “مقدار برآمدگی” را روی 0.3 تنظیم کنید و “سایه های برآمدگی” و “لایه خاص 1” را بررسی کنید. مواد را روی جسم دیوار بمالید.

مرحله 29
شی wall دیوار را در پنل Object انتخاب کرده و به حالت چند ضلعی بروید. چند ضلعی های کف را انتخاب کرده و به بخش “Select> Set Selection” بروید.

مرحله 30
برچسب درخت را در پنل Attributes انتخاب کرده و برچسب انتخاب را از پنل Object (مثلث نارنجی) به قسمت Selection در پنل Attributes بکشید.

مرحله 31
“فرافکنی” را به “مکعب” تغییر دهید و کاشی ها را در هر دو جهت 2 بشمارید.

32
یک ماده Vray جدید ایجاد کنید و آن را “کمد” بنامید. فایل woodCupboard.jpg را در “لایه پراکنده 1” بارگذاری کنید. همین کار را برای “لایه برآمدگی” انجام دهید ، “مقدار برآمدگی” را روی 0.3 تنظیم کنید و “سایه های برآمدگی” را بررسی کنید. “لایه خاص 1” را علامت بزنید ، و مقدار را روی 95٪ تنظیم کنید. به “لایه پراکنده” برگردید ، دوباره روی پیکان “Map Textures” کلیک کنید و “Layer” را انتخاب کنید.

33
روی لایه کلیک کنید ، “Brightness / Contrast / Gamma” را از تب “Effects” انتخاب کنید و “Gamma” را روی 1.6 تنظیم کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا