دسته‌بندی نشده

آموزش فیگما: اخلاق و طرز تفکر طراحی

اگر شما مشغول به کار طراحی هستید و در این زمینه فعالیت دارید احتمالا برایتان پیش آمده است که بخواهید به سرعت دست به کار شوید و طراحی خود را انجام داده و به پایان برسانید. اما نکته ی مهم که در این آموزش فیگما به آن می پردازیم این است که قبل شروع طراحی و کار با نرم افزار های مختلف طراحی مثل نرم افزار فیگما باید خوب فکر کنید. مثلا در آموزش فیگما می بینید که مهمترین چیز هنگام طراحی ui ux فکر کردن و توجه به علاقه ی مخاطب است و یک طراحی خوب به کمک دوره figma تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت و نتیجه ی مطلوب تری برای شما دارد.

در آموزش فیگما متوجه می شوید که واقعیت این است که تبدیل پیکسل در صفحه شما تنها قسمت کوچکی از کار شما است. ساخت دکمه ها ، انواع سیستم ، اتصالات و موارد دیگر به زودی در دسترس خواهد بود ، اما شامل همه کارهایی که یک طراح انجام می دهد نیست. یک طراح باشید ، از جمله موارد دیگر ، با یادگیری نرم افزار figma و به کمک آموزش figma مشکلات را شناسایی کنید ، سوال های مناسب بپرسید و بهترین راه حل یا گزینه را برای مشتریان خود – یا برای خود انتخاب کنید.

فرض کنید من یک طراحی رابط کاربری برنامه موبایل به کمک آموزش فیگما و کار با نرم افزار فیگما انجام می دهم. در ابتدا ، از خودم یا تیمم می پرسم: “چه کسی در مخاطب است؟” آیا مخاطب جهانی دارم؟ سپس در کنار آموزش figma باید به برنامه خود به زبانهای مختلف فکر کنم و اینکه چگونه بر فضایی که برای متن در دکمه ها و عناصر دیگر در رابط می گذارم تأثیر می گذارد. نسخه های کوتاه انگلیسی وجود دارد ، اما اگر به درستی به زبانی مانند آلمانی ترجمه شود ، زمان زیادی می برد و بهترین ترجمه ها را خراب می کند.

از آنجا که طراحی مسئله ساز است و باید به خوبی آموزش فیگما را کار کرده باشید، شما باید پاسخ خود را با افراد خاص خود و مشکلات خاص تطبیق دهید. توانایی شما در برقراری ارتباط با مخاطبان از طریق گوش دادن به آنها و درک وضعیت آنها حاصل می شود. اگر نیازهای آنها را درک نکنیم ، ممکن است راه حل های طراحی ما جواب دهند. این نیاز به یک تیم است که نیازهای مختلف مخاطبان و جامعه ما را منعکس کند تا به بهترین شکل از آنها نمایندگی کرده و به شناسایی مشکلات و راه حل های مناسب آنها کمک کند.

من به طور قطع نمی دانم ، اما می توانم فرض کنم که روشهای زیادی در زمینه آموزش فیگما برای افراد وجود دارد تا بتوانند هوا را از قبل شناسایی کنند ، زمانی که برنامه های داخلی در همه سیستم عامل های تلفن همراه وجود دارد. به نظر من در کنار شرایطی که در اکثر شرایط می توانید از خانه خارج شوید ، ساختن یک برنامه آب و هوا ممکن است یک مسئله قابل حل باشد (مگر اینکه راهی را برای بارش باران بر اساس تقاضا در نظر بگیرید!).

خب در این بخش از آموزش فیگما یک سوال را مطرح می کنم: در مورد برنامه ای که به افراد شناسایی شده امکان می دهد مکانی امن برای استفاده از خدمات پیدا کنند ، چطور؟ این یک مشکل واقعی است: شما می توانید افراد ترنس را در محلی که ترجیح می دهند از دستشویی استفاده کنند آزار و اذیت و آزار دهید و حتی آنها را بکشید. برنامه هایی مانند Refuge Restroom و Gender Neutral Toilet Finder به جای اختراع ابزارهایی که در حال حاضر داریم ، با مراجعه به چیز جدید سعی در حل این مشکلات واقعی دارند.

به همین دلیل اخلاق برای طراحان بسیار مهم که در آموزش فیگما نیز به آن پرداخته شده است.

ایجاد محصولات به کمک آموزش فیگما و خدماتی که مشکلات واقعی را برطرف می کند و به مردم کمک می کند زندگی بهتری داشته باشند ، یک ابرقدرت قابل دسترسی با طراحی است و نباید به آن توجه کرد. توجه کنید که چگونه می توانید به افراد کمک کنید یا به آنها آسیب برسانید ، درصورتیکه طراحی بسیار مهم است ، و باید قبل از استفاده از یک برنامه خلاقانه آن را کشف کنید. با درک بیشتر از اثری که کار شما بر دیگران دارد ، می توانید در دنیا کارهای خوبی انجام دهید.

همانطور که مایک مونتیرو در قانون اخلاق یک طراح و نیر سایر دوره های آموزش فیگما توضیح می دهد ، ما باید ارزش کار طراحی خود را با توجه به تأثیر خوب یا بد آن بر روی جهان قضاوت کنیم – و این شما هستید که باید از این تأثیر آگاهی داشته باشید.

اصول اخلاقی طراح توسط مایک مونتیرو
برای مطالعه بیشتر آموزش نرم افزار فیگما مطالب و دوره های آموزشی زیادی وجود دارند که کار با فیگما و اصول طراحی با فیگما را به خوبی یاد می دهند.

اگر شما مانند یک دستیار شخصی یک طراح محصول فعال کننده صدا هستید ، می خواهید اطمینان حاصل کنید که مشتریان می توانند داده های خود را کنترل کرده و نحوه استفاده از آنها را بفهمند. اگر آنها برای تهیه لیست خرید به محصول شما مراجعه می کنند ، داده های لیست خرید خود را به شرکت های دیگر نفروشید تا برای آنها تبلیغ کند مگر اینکه صریحاً موافق باشند. در چنین شرایطی شما صدا دارید و می توانید از آن برای انجام کار خوب استفاده کنید. می توانید به آنها کمک کنید قبل از شروع ایجاد اولین لیست خرید ، اطلاعاتشان را در کجا قرار دهند و چه کسی می تواند آنها را ببیند و به آنها کنترل حذف داده هایشان را بدهید.

هنوز برای طراحان پس از آموزش فیگما سوگندنامه ای بقراطی وجود ندارد که ما را ملزم به رعایت موازین اخلاقی کند تا به اندازه پزشکان آسیب نبینیم. ارزش وقت شما را دارد – و همچنین وقت مشتری شماست – تاثیری که طرح شما بر جهان دارد آزمایش و منعکس کند و تصمیم بگیرید که مرزهای شما کجاست.

پس از آموزش فیگما در می یابید که طراحی کاری متمرکز بر مردم است. در مورد همدلی ، و به همین دلیل ، چیزهای زیادی خواهید شنید. همدلی ، به عبارت ساده ، توانایی درک جهان از طریق چشم دیگران است – و تعصبات خود را کنار بگذاریم.

همدلی نیز بخش مهمی از تعمیم است. در آموزش فیگما این را نیز به خوبی یاد می گیرید. این در قدرت طراحی است که اعلام کند ، و پیامهایی که ما در مورد محصولات خود منتقل می کنیم غالباً بیش از آنچه انتظار داشتید اشاره می کنند. آلیس لی ، یک طراح مستقل در سانفرانسیسکو ، برند WordPress.com را به تصویر کشید و درباره چقدر مهم است که پخت این ملاحظه را از همان ابتدا انجام دهید:

بنابراین در انتهای این آموزش فیگما، از شما می پرسم که چگونه می توان شمول و نمایش را از طریق طراحی شخصیت و صدای تصویر بیان کرد؟ هنگامی که شما با این اصول آموزش فیگما به عنوان سنگ بنای مارک تجاری خود شروع می کنید ، در پایان به جای پرداختن به آنها ، آنها در روند طراحی به روشهای مستقیم و متفکرانه بیان می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا