دسته‌بندی نشده

آموزش روتوش عکس پاره شده

عکس های قدیمی ممکن است یادآور ارزشمند ترین خاطرات شما باشند و اهمیت زیادی برای آن قائل شوید. اما اگر عکس قدیمی ای دارید که بخشی از آن پاره شده است و این شما را آزرده خاطر کرده است باید گف که راهکار هایی برای حل این مشکل وجود دارد. ما به شما خواهیم گف که چگونه روتوش کردن در این موارد به کمک شما می آید.

همچنین با خواندن مطالب مفید آموزش روتوش عکس در فتوشاپ می توانید علاوه بر ترمیم عکس های پاره شده ی قدیمی اگر اصلاحات دیگری در آن نیاز است هم به خوبی انجام دهید.

پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

از نسخه اصلی استفاده کنید
ابعاد مورد نیاز خود را تنظیم کرده و تصویر را مرتب کنید تا در مناطقی که نیازی ندارید کار نکنید.
در صورت لزوم مناطق موجود در نماد را بازیابی کنید.
الگوهای پر سر و صدا یا ناخواسته را حذف کنید
سایه ها و خنثی های برجسته را تنظیم کنید (همچنین رنگ پوست را در تصاویر رنگی نیز تنظیم خواهید کرد)
روشنایی و کنتراست را تنظیم کنید
برای سرعت بخشیدن
2 میلیون + افزودنی ، فونت ، تصاویر و دارایی های خلاقانه فتوشاپ و ایلوستریتور

سبک ها و جلوه ها در آموزش روتوش 
با یک کلیک سبک های تایپوگرافی شگفت انگیز ایجاد کنید.
اقدامات فتوشاپ
فقط با چند کلیک جلوه تصویر و تصویر خیره کننده ایجاد کنید.

مرحله 1
و اکنون برای گردش کار و درسها. در مرحله 1 ، من در حال حاضر ابعاد را توضیح داده و تصویر را حک کرده ام. سپس به توانبخشی می پردازید. من همیشه با چنین تصاویری با ابزار پچ شروع می کنم و مناطق بزرگ را پیچیده می کنم. سپس من دقیق تر می شوم و بین ابزار پچ ، ابزار بهبودی و ابزار کلون جابجا می شوم. در مراحل بعدی با جزئیات بیشتر توضیح خواهم داد.

 

تبلیغات
گام 2
ابزار پچ دقیقاً مانند ابزار حرکت رفتار عمل می کند. شما انتخاب خود را به اطراف منطقه ای که می خواهید اصلاح کنید می کشید ، سپس در وسط انتخاب خود کلیک می کنید و با نگه داشتن دکمه ماوس ، تصویر را با مطابقت به مکان دیگری می کشید و ولش کن قبل از رفتن حتماً انتخاب های خود را تنظیم کنید. مرحله بعدی را ببینید و تراز را ببینید.

مرحله 3
ترازبندی را در سایه پرده در پس زمینه مشاهده کنید. تمام مناطق بزرگ را در تصویر ایجاد کنید. این ابزار نه تنها عالی کار می کند ، بلکه باعث صرفه جویی در وقت و راهی عالی برای شروع بهبودی می شود.

مرحله 4
پس از تبدیل تمام نواحی وسیع به ابزار براش درمانی (به رنگ قرمزهای مشابه در تصویر زیر مراجعه کنید) و ابزار Clone Stamp. وقتی روی تصویر خود کار می کنید ، همیشه احساس راحتی کنید و این ابزارها را آزمایش کنید. اگر با یک گردش کار کارآمد روبرو هستید ، بهتر است به هر سه این ابزار چنگ بزنید.

مرحله 5
در اینجا ما قسمت اول مرمت را انجام داده ایم.

مرحله 6
و اکنون برای خطای جدی در عکس ما. در اینجا از چشم راست وی برای جایگزینی چشم چپ گمشده وی استفاده خواهیم کرد. انتخاب خیمه شب بازی را مقداری در اطراف چشم راست آن بکشید و سپس Command + J را فشار دهید تا به لایه پرش کنید (انتخاب را در یک لایه جدید کپی کنید).

مرحله 7
سپس Command + T را فشار دهید تا وارد ابزار Free Transform شوید.

مرحله 8
داخل انتخاب کلیک راست کرده و به صورت افقی تلنگر بزنید.

مرحله 9
در این مرحله ، هنگامی که انتخاب را به جایی که چشم چپ باشد می کشید ، می خواهید تیرگی را کاهش دهید و چشم را با چشم ترک خورده خود در پشت لایه جدید خود قرار دهید. وقتی آن را تراز کردید ، Enter را فشار دهید یا علامتی را که در اطراف دایره های سبز قرار داده ام (نشان داده شده در زیر) بزنید تا تغییر کند. سپس میزان opacity را به 100 برگردانید.

مرحله 10
اکنون ، دکمه ماسک را به همراه لایه انتخاب شده فشار دهید (همانطور که با دایره سبز زیر نشان داده شده است).

مرحله 11
حالا می خواهیم ماسک را سیاه کنیم تا قسمتهایی را که نیازی به آنها نداریم یا نمی خواهیم ببینیم پنهان کنیم. این قانون هنگام استفاده از ماسک است: سفید در معرض و سیاه مخفی. اگر به انتقال نرم نیاز دارید ، از رنگ خاکستری استفاده کنید. یک روش خوب برای رنگ آمیزی مناطق مورد نظر شما این است که میزان تیرگی برس خود را کاهش دهید ، سپس مناطقی را که می خواهید از بین ببرید جارو بزنید تا نتیجه انتقال بین این دو لایه را بگیرید. هر وقت خواستید انجام دهید.

مرحله 12
حالا می خواهید همین کار را با گوش خود انجام دهید. بسته به تصویر ، حالت های مختلف تبدیل رایگان را که می توانید استفاده کنید ، امتحان می کنید. من از ساقه برای گوش استفاده کردم. من همچنین قسمت کوچکی از خط مو را در سمت راست مرد درست کردم ، آن را پیچاندم و کوتاه کردم ، به طوری که فقط خط موی از دست رفته می تواند شروع بهتری داشته باشد. سپس هر جا که لازم بود کلون کردم.

مرحله 13
بعد از تعویض تمام قطعات بزرگ ، دوباره به ابزار clone برگشتم و تمام لبه هایی را که برای رفع آنها لازم بود لمس کردم. من آن را روی لایه خودم قرار می دهم. لایه “رسیدن”. به طور کلی ، شما می خواهید میزان opacity را روی ابزار clone تنظیم کنید تا بتوانید بهتر شبیه سازی را کنترل کنید و روی بیش از یک رفت و برگشت کار کنید. فقط کافیست این قسمت را بکشید تا به نتیجه دلخواه برسید. Command + Z قطعاً چیزی است که می خواهید انگشتان خود را در تمام مراحل روشن نگه دارید.

مرحله 14
اغلب هنگامی که شروع به انجام لمس نهایی می کنید ، از لایه های مختلف برای قسمت های مختلف استفاده می کنید. اگر لایه های زیادی نمی خواهید ، فقط کافی است آنها را مخلوط کنید. من معمولاً بخشهای کوچکی را روی لایه های مختلف ایجاد می کنم و آنها را در یک لایه “لمسی” ادغام می کنم ، اما هرگز این لایه های اساسی را ادغام نمی کنم.

مرحله 15
بنابراین اکنون قسمت مرمت کامل است.

مرحله 16
کار بعدی من این است که تمام لایه ها را انتخاب کرده و آنها را گروه بندی می کنم. فرمان + G سپس یک لایه جدید از این گروه ایجاد می کنم. Command + Shift + Alt + E را بزنید و نام آن را “Noise” بگذارید. این لایه برای کاهش سر و صدای ما است. یک چیزی که می خواهم بگویم این است که احتمالاً به آن اشاره نکردم.

مرحله 17
اکنون نویز موجود در تصویر را حذف می کنیم. کاهش صدا به روش های مختلفی انجام می شود ، اما در اینجا من از فیلتر کاهش سر و صدا موجود در زیر سر و صدا استفاده می کنم. من در این آموزش مبحث اغراق آمیز را زیاد کرده ام و مطمئن هستم که اعداد واقعی من 8 برای قدرت و 20 برای جزئیات است.

 

مرحله 18
پس از کاهش سر و صدا سریعتر می شویم. شتاب دادن موضوع مهم دیگری است ، اما استفاده عمومی و استفاده خوب ، تسریع در عبور زیاد است. هنگام نصب فیلترهای با سرعت بالا ، می خواهید از تنظیمات کمتری استفاده کنید.

وقتی سرعت چاپ را بالا می برید ، همیشه می خواهید کمی روی صفحه سرعت داشته باشید. چاپگرها یک روش طبیعی برای تار کردن تصاویر دارند. هنگامی که یک فیلتر عبور بالا را نصب می کنید ، قالب میکس را روی overlay یا softlight تنظیم می کنید. من معمولا به طریقی کمی سریعتر استفاده می کنم ، و سپس با استفاده از کنترل کدری مقدار را کاهش می دهم.

مرحله 19
در این مرحله آخر من کنتراست را با منحنی S تنظیم کردم. من از این مرحله در پرونده اصلی خود استفاده نکردم و احتمالاً قبل از سرعت بخشیدن به آن تمایل دارید این کار را انجام دهید ، اما من برای بررسی گردش کار بیشتر آن را در اینجا قرار داده ام ، زیرا این آموزش این طبیعت است. من اغلب از دستور + shift + alt + e برای ایجاد یک لایه جدید از لایه پایین استفاده می کنم ، و این همان کاری است که من در اینجا انجام می دهم.

من یک لایه “چرخش” را در بالای لایه “سر و صدا” قرار می دهم ، سپس تمام لایه های زیر را در یک لایه جدید در بالا ادغام می کنم. در صورت بعدی اگر می خواهم برگردم و دو مرحله آخر را تنظیم کنم ، با حفظ فیلتر وابسته سرعت آن را با یک فیلتر عبور بالا افزایش دهید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا